În cadrul unui efort de a combate fraudele fiscale, Revolut, noul jucător din sistemul bancar, a lansat carduri virtuale de unică folosinţă, potrivit City AM.
După ce detaliile unui card virtual de debit de la Revolut sunt utilizate pentru o plată online, acestea sunt distruse, iar un nou set de date pentru un nou card virtual este generat automat de aplicaţie.
Tehnologia este menită să prevină fraudele în care datele unui card bancar sunt copiate, şi elimină riscul ca aceste date să fie furate din bazele online de date.
„În timp ce fintech-urile oferă în general servicii mai bune decât băncile tradiţionale, încă mai este mult de muncă pentru a construi încrederea clienţilor”, a transmis Vlad Yatsenko, co-fondator şi CTO al Revolut.
„În loc să ne punem în linie cu ce fac instituţiile financiare mari, noi am ales să schimbăm în întregime regulile jocului introducând carduri de unică folosinţă şi promovând aplicaţii existente, precum securitate bazată pe locaţie şi abilitatea de a îngheţa/dezgheţa cardurile.
Firme precum Mastercard au explorat opţiuni precum utilizarea cititoarelor de amprentă pe carduri, în timp ce alte bănci au apelat la sprijinul companiilor din sectorul hi-tech pentru a implementa un ecran digital pe cardurile în format fizic, cu rolul de a schimba numărul de card periodic.
În 2016, fraudele în care au fost implicate carduri au ajuns la 1,8 miliarde de dolari în Europa, dintre care 73% au avut loc în Marea Britanie şi Franţa.
Tehnologia care şterge şi generează carduri virtuale a fost dezvoltată de echipa Revolut.
Potrivit ZF, peste 20.000 de români utilizează serviciile Revolut, start-up-ul fintech din Marea Britanie care le pune la dispoziţie utilizatorilor de smartphone-uri o aplicaţie mobilă căreia îi pot ataşa un cont bancar pentru a putea face diferite operaţiuni, precum plăţi, transferuri de bani sau schimburi valutare.
„Revolut are în prezent peste 1,5 milioane de utilizatori în Europa, iar distribuţia acestora pe continent este de 50% în Marea Britanie şi 50% pe restul continentului. În România, Revolut are momentan 20.000 de utilizatori, faţă de 15.000 la sfârşitul lunii ianuarie 2018, primul client fiind înregistrat în 15 aprilie 2015”, a declarat pentru ZF Robert Brăileanu, PR manager în cadrul Revolut pentru piaţa din România, în urmă cu o săptămână.