Business Hi-Tech

Cât costă datele culese de pe net despre utilizatori: 1$ pentru 2.000 de persoane

Foto Shutterstock

Autor: Marius Oncu

13.06.2013, 18:42 90

Concurenţa dintre companii pentru acumularea de informaţii despre consumatori în mediul online se intensifică, iar preţul la care sunt vândute pentru a fi folosite în strategiile de marketing a scăzut chiar până la 0,0005 dolari pentru datele referitoare la vârstă, sex şi locaţie ale unei persoane. În ultimii ani, colectarea de date despre consumatori s-a dezvoltat într-o industrie de miliarde de dolari, în care cei mai importanţi jucători obţin informaţii analizând căutările online, activitatea de pe reţelele sociale, cumpărăturile şi date publice, potrivit Financial Times.

„Dosarele“ rezultate includ mii de detalii despre persoane, inclusiv probleme de sănătate, bonitate financiară şi chiar date despre femeile gravide. Companiile folosesc algoritmi pentru a determina pe baza datelor adunate cum să anticipeze şi să influenţeze comportamentul consumatorilor. Informaţii simple despre vârstă, sex şi locaţie se vând chiar şi cu 0,0005 dolari pe persoană, sau 0,5 dolari la 1.000 de persoane, potrivit unor oferte de preţuri obţinute de FT.

Informaţiile despre persoane considerate influente în reţeua socială au un preţ mai ridicat, de 0,00075 dolari, sau 0,75 dolari pentru 1.000 de astfel de indivizi. Potrivit unor surse din industrie, „dosarul“ complet al unei persoane se vinde cu mai puţin de un dolar. Întrucât informaţiile de bază despre consumatori sunt tot mai uşor disponibile, brokerii de date urmăresc chiar şi mai multe detalii. Pentru 0,26 dolari pe persoană, LeadsPlease.com vinde nume şi adrese de e-mail ale persoanelor cu afecţiuni precum cancer, diabet şi depresie. Informaţiile includ şi detalii despre medicaţia acestora. 

Acest articol a apărut în ediţia tiparită a Ziarului Financiar din data de 14.06.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO