Business Hi-Tech

Site-urile grupurilor media, monitorizate doar de SATI

10.11.2008, 19:14 15

MediaPRO Interactiv, ProTV SA, Gazeta Online, Intact Media Grup, Internet Corp si Realitatea-Catavencu vor utiliza in relatia cu publicul, cu clientii si agentiile de publicitate datele oferite de sistemul de masurare oficiala a traficului online, SATI, efectuat de BRAT.

Grupurile au luat de comun acord decizia de a utiliza doar datele SATI (Studiul de Audienta si Trafic pe Internet), efectuat de BRAT (Biroul Roman de Audit al Tirajelor). Initiativa este sustinuta si de Ringier, care urmeaza sa ia o decizie privind implementarea efectiva in perioada urmatoare.
"Prin urmare, SATI va fi folosit ca etalon oficial de masurare a performantelor de trafic ale tuturor site-urilor editate de participantii la aceasta decizie comuna, semnatarii renuntand treptat, incepand de ieri, la utilizarea si invocarea oficiala a altor sisteme de masurare a traficului online", au anuntat reprezentantii grupurilor media mentionate.
Inainte de aparitia SATI, cel mai utilizat sistem de masurare a traficului online de pe piata locala era site-ul trafic.ro, detinut de compania Netbridge. Pe masura ce SATI a inceput sa livreze rezultate, mai multe companii, printre care si Neogen, au renuntat la sistemul trafic.ro.
Reprezentantii grupurilor media afirma ca decizia de a renunta la alte sisteme de masurare a traficului are la baza logica de business: "Traficul site-urilor din Romania nu poate fi masurat oficial decat de un sistem administrat, auditat si controlat strict de o organizatie independenta."
Pe de alta parte, SATI va incepe sa livreze rezultatele privind audienta site-urilor monitorizate si zilnic, si saptamanal. Pana in prezent, rezultatele SATI erau publicate lunar.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO