Business Internaţional

Francezii de la Renault ataca piata cu noua modele noi

15.02.2008, 21:36 16

Carlos Ghosn, seful producatorului auto francez, a scos in evidenta succesul de care se bucura modelul Logan atat pe pietele emergente, cat si pe cele mature.
Cifra de afaceri a Renault a ajuns in 2007 la 40,6 miliarde de euro, in crestere cu 1,8% in comparatie cu anul anterior, ca urmare a succesului noilor modele. Divizia de automobile a avut o contributie de 38,6 miliarde de euro la cifra de afaceri, in crestere cu 1,6%.
Divizia de finantare RCI Banque a contribuit cu 2 miliarde de euro la cifra de afaceri, in crestere cu 4,8%.
Profitul net se ridica la 2,73 miliarde de euro in 2007, in comparatie cu 2,96 miliarde de euro in 2006.
"Programul Logan are o marja operationala de 6%, in Romania aceasta urcand la 8%", a declarat Carlos Ghosn, presedintele grupului francez Renault, la anuntarea rezultatelor financiare anuale. "Am obtinut la nivelul intregului grup o marja operationala de 3,3%, peste asteptari, dar Logan a avut o profitabilitate mult mai mare. Am dovedit astfel ca o masina low-cost nu inseamna neaparat o marja mica de profit", a mai spus Ghosn.
Marja operationala de 8% ar putea plasa producatorul local roman intre cei mai profitabili din lume, la valori apropiate de cele pe care le au Nissan sau Porsche, recunoscuti ca repere la nivel mondial in materie de profitabilitate.
Marja operationala a Renault a atins anul trecut valoarea de 1,35 miliarde de euro, adica 3,3% din cifra de afaceri, in comparatie cu cea de 2,6% din 2006.
In 2008 Renault conteaza pe lansarea a noua modele noi. In acest context, oficialii Renault au ca tinta o marja operationala de 4,5% si estimeaza o crestere a vanzarilor totale de 10% in comparatie cu anul care tocmai s-a incheiat, in special datorita pietelor emergente.
Numarul de automobile marca Renault inmatriculate in 2007 a scazut cu pana la 4,4%, la 1,38 de milioane de autovehicule.
In 2007 Renault a lansat pe piata vest-europeana cea de-a doua generatie a modelului de clasa mini, Twingo, si Laguna, modelul de segment mediu in luna octombrie, primele din cele 26 de noi modele care fac parte din planul Renault ce se va intinde pana in 2009.
In ultimul trimestru al acestui an Renault va lansa pe piata europeana noua generatie a lui Megane, modelul compact al constructorului francez, care cel mai probabil va fi prezentat in toamna in cadrul Salonului Auto de la Paris.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO