Business Internaţional

Publicatiile americane au fost luate pe sus de vantul starnit de criza

Publicatiile americane au fost luate pe sus de vantul starnit de criza

USA Today, cel mai mare ziar american, a anuntat recent o crestere a pretului cu 25 de centi

19.10.2008, 17:10 29

Veniturile din publicitate ale cotidienelor americane vor inregistra o scadere de 16% la finele acestui an si un declin de 12% in 2009, estimeaza analistii citati de publicatia franceza Les Echos.

Daca USA Today, cel mai mare ziar american, a anuntat o crestere de 25 de centi a pretului de vanzare, publicatiile din SUA au inregistrat de la inceputul anului o scadere de 7,4% a veniturilor din publicitate, cel mai mare declin din 2001 pana acum.
Conform lui Craig Huber, analist la Barclays, acest declin se va agrava in decursul urmatoarelor luni, iar ziarele vor inregistra o scadere a veniturilor din publicitate de 16,5% in 2008 si de 12% in anul ce urmeaza.
Agentia de media Zenith Optimedia si-a redus deja drastic previziunile de crestere pentru piata de publicitate la nivel global.
"Ziarele sunt cele mai afectate, pentru ca, in momente de criza economica, apare o stare de neliniste in randul agentiilor de publicitate, care vor sa aiba acum un profit maxim din investitii in ce priveste publicul-tinta si profitul in timp real", a declarat Elena Castanon, cofondator al agentiei de marketing online Wikreate din San Francisco.
Pana acum, cele mai mari scaderi ale veniturilor din publicitate ale institutiilor de presa au fost observate in randul segmentelor auto si de produse din industria farmaceutica.
In acelasi timp, numerosi emitenti de titluri de credit sunt amenintati de scaderea imprumuturilor.
Astfel, publicatia The Star Tribune din Minneapolis se afla, pentru a doua oara in ultimul timp, in imposibilitate de plata, in conditiile in care incearca o reesalonare a datoriei sale in valoare de 430 de milioane de dolari.
Publicatia Miami Herald a evitat un faliment in cursul lunii octombrie, renegociind termenii datoriei sale, in valoare de peste un miliard de dolari; acest lucru va costa publicatia inca zece milioane de dolari pe an.
Mai mult, Los Angeles Times, care a contractat o datorie de 13 miliarde de dolari, este deosebit de vulnerabila la modificarea ratelor dobanzii.
Dar consecintele crizei nu se lasa asteptate. Ziarul Los Angeles Times, care a efectuat in vara trecuta reduceri majore de personal, prin concedierea a 250 de jurnalisti, a anuntat recent ca va fi nevoit sa renunte la inca 75 de angajati.
Astfel, al patrulea ziar ca marime din Statele Unite, cu un tiraj de 7,78 milioane de exemplare, isi va reduce colectivul redactional la 650 de angajati, jumatate din cati erau in anii '90.
In acelasi timp, Star Ledger, cel mai mare cotidian din New Jersey, cu un tiraj de aproape 350.000 de exemplare, se afla acum in situatia de a convinge aproape jumatate dintre cei 330 de angajati ai sai sa accepte un plan de restructurare. Conducerea publicatiei estimeaza ca va fi nevoie de eliminarea a cel putin 200 de locuri de munca pentru ca publicatia sa supravietuiasca pana anul viitor.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO