• Leu / EUR4.9297
  • Leu / GBP5.7419
  • Leu / USD4.6851
Business sportiv

Business sportiv. Amenajarea unei săli de fitness în hoteluri a devenit „un must have“ pentru a atrage clienţi. „Oamenii sunt din ce în ce mai interesaţi de starea de bine şi vor să îşi poată continua activităţile fizice inclusiv în călătoriile pe care le fac.“

07.10.2022, 00:06 Autor: Mirabela Tiron

Majoritatea hotelurilor se axează pe echipamente cardio (bandă de alergat, bicicletă, bicicletă eliptică), echipamente multifuncţionale, pentru forţă şi rezistenţă Furnizarea de servicii personalizate de fitness direct în camera hotelului reprezintă o tendinţă în acest sector.

Amenajarea unei săli de fitness în cadrul hotelului a devenit un „must have“ pentru a atrage cât mai mulţi clienţi, în condiţiile în care chiar şi în deplasare cei preocupaţi de sănătate îşi doresc să îşi continue antrenamentul. Mai nou pe piaţă sunt chiar solicitări  pentru a realiza un spaţiu cu un echipament de fitness chiar în camera de hotel, astfel încât turistul care se cazează să îşi facă antrenamentul chiar în cameră.

„Oamenii sunt din ce în ce mai interesaţi de starea de bine şi de condiţia fizică şi vor să îşi poată continua activităţile fizice inclusiv în călătoriile pe care le fac. Ca urmare, asigurarea unor spaţii corespunzătoare pentru antrenamente sau exerciţii poate face diferenţa între a alege un hotel sau altul“, a spus Lucian Marinescu, consultant în turism.

Hotelurile investesc între 25 şi 40 de mii de euro pentru sălile noi sau 10-20 de mii de euro pentru modernizarea sau completarea celor deja existente, potrivit lui Florin Suciu, sales executive la Tehnogym România.

„Întrucât interesul pentru sport este în creştere, cei mai mulţi oameni urmăresc să se cazeze în unităţi hoteliere prevăzute cu săli de fitness şi centre wellness. În prezent, amenajarea unei săli de fitness în sectorul hotelier a devenit o investiţie obligatorie în întâmpinarea interesului accelerat pentru un stil de viaţă sănătos. În contextul actual, post pandemic, Technogym vine cu servicii personalizate de fitness direct în cameră. Această experienţă privată poate fi adaptată şi este alegerea ideală pentru cei care doresc să se antreneze în confortul camerei de hotel“, a spus Florin Suciu, sales executive al Tehnogym România.

El spune că vânzările s-au dublat faţă de anul trecut.

„Este o creştere semnificativă şi îmbucurătoare. Avem în vedere noile tendinţe, printre care şi antrenamentele la domiciliu şi oferim soluţii inteligente aliniate nevoilor actuale. Până la urmă, şi unităţile de cazare sunt locuinţe temporare“.

Majoritatea clienţilor hoteluri se axează pe echipamente cardio (bandă de alergat, bicicletă, bicicletă eliptică), echipamente multifuncţionale, pentru forţă şi rezistenţă, potrivit lui. „Alegerile sunt variate, în funcţie de poziţionare, spaţiu, posibilităţi de amenajare şi buget“. Compania distribuitoare de echipamente de fitness a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 14 milioane lei, potrivit lui.

Investiţii mai mari se fac în centrele de wellness. Grand Hotel Italia, hotelul de cinci stele din Cluj, parte a lanţului italian Select Hotels Group, va deschide un centrul spa ca să atragă mai mulţi turişti. Acesta se întinde pe o suprafaţă de 2.500 de metri şi investiţia se ridică la un milion de euro.

Marile oraşe din ţară au devenit noul magnet pentru  investiţii hoteliere, în contextul în care în aceste regiuni mai este loc de noi camere. În prezent, Bucureştiul are cea mai dezvoltată infrastructură hotelieră din ţară, aproape 11.000 de camere de hotel, cele mai multe fiind camere duble, ce oferă două locuri de cazare. În total în România sunt circa 180.000 de camere în hoteluri.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet