Business sportiv

Business sportiv. Antonio Enache, CEO al Sense4FIT, platformă de fitness: Am atins 100.000 de utilizatori din 42 de ţări. Am deschis prima sală în Pipera, suntem în discuţii pentru încă opt

18.08.2023, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

Sense4FIT este o platformă care, pe lângă şedinţele online de fitness, oferă şi consiliere pe partea de nutriţie. Recent, compania a făcut pasul şi în offline prin deschiderea primei săli de fitness Sense4FIT.

Platforma online de fitness Sense4FIT a ajuns la 100.000 de utilizatori, care provin din circa 42 de ţări, spune Antonio Enache, fondator şi CEO al platformei. Sense4FIT oferă o abordare integrată, iar pe lângă şedinţele de fitness, oferă şi consiliere pe partea de nutriţie, bazându-se pe cele mai noi tehnologii precum inteligenţă artificială, realitate virtuală şi blockchain.

Recent, compania a făcut pasul în offline prin deschiderea primei săli fizice de fitness în Pipera, Bucureşti. Încă patru săli Sense4FIT sunt deschise de francizaţi.

„Ne-am adaptat şi am inovat şi conceptul de săli de fitness pentru a răspunde nevoilor clienţilor noştri de interacţiune fizică. Suntem de părere că oamenii au nevoie şi de interacţiune fizică, nu doar online sau virtuală în Metaverse. Suntem făcuţi din energie şi oamenii au nevoie să fie conectaţi între ei“, spune Antonio Enache.

Ceea ce aduce în plus această sală, spune el, este abordarea integrată, îmbinând tehnologia şi şedinţele de fitness din sală. „Conceptul Sense4FIT se diferenţiază prin abordarea integrată, combinând platforma online cu antrenamentele în sală, şi prin accentul pe personalizare şi tehnologie interactivă pentru a maximiza rezultatele clienţilor. Viitorul în schimb ne duce şi către o experienţă virtuală fitness, adică un Metaverse în care facem sport şi ne întâlnim cu prietenii noştri acolo“, explică el.

Fondatorul platformei spune însă că se află în discuţii pentru deschiderea a încă opt săli de fitness.

„Suntem în discuţii pentru încă opt deschideri viitoare, căutând însă şi oportunităţi în pieţele internaţionale. Avem cereri în Danemarca, Dubai şi chiar Bali, Indonezia“, spune el.

Proiectul platformei a pornit în urmă cu mai bine de doi ani, Antonio Enache a plecat la drum cu ideea de a crea o platformă online pentru fitness, nutriţie şi mindfulness, business pe care de altfel deja îl avea de mai mulţi ani, dar în mediul offline. Investiţia iniţială s-a ridicat la 300.000 de euro, bani ce au fot folosiţi pentru dezvoltarea platformei online şi a aplicaţiei de fitness Sense4FIT, care are componente web3 şi este construită pe blockchain.

Platforma a reuşit să atragă finanţări de 2 milioane de dolari de la investitori de tip business angels, dar şi de la mici fonduri de investiţii din România şi din câteva ţări din Europa de Est.

Sense4FIT are în plan deschiderea de noi săli, însă în sistem de franciză, fiind un sistem care ajută compania să se dezvolte mult mai rapid. „Franciza de fitness Sense4FIT oferă antreprenorilor pasionaţi de fitness avantaje precum modelul de afacere testat, recunoaşterea brandului, asistenţă operaţională, acces la resurse şi economii de scară, expertiză partajată, marketing unificat şi oportunităţi de creştere rapidă în cadrul unei comunităţi de francizaţi“, spune el.

Pentru anul acesta, antreprenorul estimează venituri de circa 300.000 de euro, însă este un an al dezvoltării pe plan local, urmând ca în 2024, spune antreprenorul, să se concentreze pe scalarea internaţională.

„Anul acesta este unul de construcţie puternică, vrem să avem săli Sense4FIT în toate oraşele medii şi mari din România, iar în anul 2024 ne focusăm pe scalare internaţională. Planurile noastre de dezvoltare includ extinderea în toate oraşele importante din Europa. Ne dorim ca până la final de 2025 să fim în top 5 jucători din Europa în industria fitnessului“, explică el.

Piaţa sălilor de fitness a avut anul trecut o valoare de 657 milioane lei, potrivit datelor Registrului Comerţului. Operatorii sălilor de fitness şi-au triplat afacerile în ultimii cinci ani însă, cu toate acestea, cifra de afaceri la nivelul pieţei nu atinge nici măcar 1 miliard de lei. În aceeaşi perioadă, numărul companiilor din această piaţă a crescut cu 400, până la 1.800, şi doar 1.000 de angajaţi, până la 3.100.

Cea mai dezvoltată piaţă a centrelor de fitness din România se află în Bucureşti, însă o dezvoltare se cunoaşte şi în oraşe precum Cluj-Napoca, Timişoara, Constanţa şi Iaşi.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet