Business sportiv

Business sportiv. Omnia Plast, care operează trei fabrici în Chiajna, Clinceni şi Satu Mare: Cererea pentru clăpari şi legături de schi a crescut. Pieţele principale sunt Italia şi Franţa

16.12.2022, 00:05 Autor: Mirabela Tiron

♦ Omnia Plast produce pe piaţa locală aproape jumătate de milion de clăpari pentru un brand internaţional din top 3, iar anul viitor în martie-aprilie va începe construcţia celei de-a patra fabrici, unde se vor produce echipamente sportive.

Compania Omnia Plast, cu sediul în Chiajna, controlată de grupul Sunino Spa din Italia, care produce în trei fabrici echipamente sportive de iarnă, dar şi alte produse din plastic, va demara construcţia celei de-a patra fabrici în primăvara anului viitor.

„Investim 10 milioane de euro în a patra fabrică unde vom produce echipamente sportive. De când s-au ridicat restricţiile din pandemie oamenii au început să schieze şi cererea este în creştere“, a spus  Alexandru Grancea, directorul general al companiei Omnia Plast, cu afaceri de 261 mil. lei. 

A patra fabrică va fi în Ilfov, în zona Clinceni, o construcţie de 15.000 de metri pătraţi. Aproape 1.200 de angajaţi lucrează în cele trei fabrici ale companiei.

„O dată cu pandemia s-a schimbat şi modul de-a privi acest sport. Cerere mai  mare este pentru clăparii de schi de tură, care nu implică ski lift, stat în cabină, foarte multe comenzi avem pentru acest tip de clăpari“.

Schiul de tură reprezintă o formă de schi ce permite deplasarea pe schiuri atât la urcare cât şi la coborâre.

Omnia Plast se ocupă cu injecţia de mase plastice şi tot ce este legat de mase plastice.

În fabrica din Chiajna se produc echipamente sportive de iarnă (clăpari de schi) pentru un brand internaţional din top 3, la fabrica din Clinceni se produc jucării pentru copii, dar şi produse de irigaţii de grădină, aspersoare, role cu furtun, şi în Satu Mare se produce o jucărie de copii care intră în contact cu alimente (jucării pentru ouă de ciocolată-n.red).

Tot ceea ce produce compania în România se valorifică pe piaţa externă, compania nu are un brand propriu, pieţele principale sunt Italia, Franţa, Germania, dar şi în Australia şi America, potrivit ultimelor date.

„Anul acesta afacerile au crescut cu 5% iar pentru anul viitor estimăm aceiaşI creştere“.

În 2021, compania a ajuns la o cifră de afaceri de 261 mil. lei (54 mil. euro) faţă de 234 de milioane de lei anul anterior şi un profit net de 7,1 mil. lei faţă de 11,2 mil. lei anul anterior, potrivit datelor publice.

Omnia Plast şi-a început activitatea în 2008, activitatea principală fiind fabricarea articolelor pentru sporturile de iarnă, de la proiectarea şi producţia de articole sportive În secundar s-a dezvoltat  activitatea prin producţia de articole destinate îngrijirii copiilor, jucării şi componente ale acestora, producţia de ambalaje din plastic, potrivit datelor publice.

Italienii de la Sunino Spa deţin 85% din acţiunile Omnia Plast iar Plastic Legno Spa din Italia (Castellamonte) controlează 10%,  arată datele publice.

Grupul Sunino din Italia controlează zece fabrici, în Italia, Ungaria, India, Republica Moldova  şi Hong Kong, potrivit datelor de pe site-ul grupului, cu afaceri totale de circa 100 de milioane de euro din producţia produselor din mase plastic. România reprezintă 50% din business-ul total al grupului Sunino, una din principalele pieţe de producţie.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet