Companii

BDG: Jack Daniel''s si Finlandia, 60% din afaceri

20.03.2006, 00:00 21

Compania BDG Import, importatorul berii Corona si al apelor minerale Evian, estimeaza in acest an o crestere de 50% a cifrei de afaceri, pana la 12 mil. euro, dupa ce a preluat la inceputul anului importul si distributia marcilor Jack Daniel''s, Finlandia Vodka si Southern Comfort.

Cele trei marci sunt detinute de Brown-Foman, una dintre cele mai mari companii americane de pe piata vinului si a bauturilor spirtoase, cu vanzari anuale de 2.7 miliarde de dolari.

"Brandurile Brown Forman vor reprezenta peste 60% din businessul nostru pe piata locala, iar faptul ca aveam deja o expertiza obtinuta prin distributia marcii Red Bull ne va ajuta, pentru ca in linii mari publicul-tinta e foarte asemanator", a declarat Pepe Berciu, managing partner al BDG Import si unul dintre actionarii companiei.

Red Bull nu este o marca a grupului Brown Forman, insa a fost distribuita de catre BDG pe piata romaneasca pana la sfarsitul anului 2004 cand producatorul austriac si-a deschis propria reprezentanta.

Vanzarile marcilor Jack Daniel''s, Finlandia Vodka si Southern Comfort pe piata locala si in magazinele duty-free vor ajunge in acest an la 7 milioane de euro, potrivit estimarilor BDG. Compania va incepe distributia brandurilor Brown Forman din luna aprilie.

"Trebuie sa ne consolidam foarte bine pozitia pe piata locala si de aceea am facut o selectie foarte riguroasa a distribuitorilor. In doua luni am angajat 15 oameni pentru distributie si am creat o structura de vanzari cu 6 oameni care se ocupa de reteaua de distribuitori locali si alte 6 persoane axate pe HoReCa", explica Berciu.

Pana la inceputul acestui an marcile Brown-Forman au fost distribuite pe piata romaneasca de catre Allied Domecq, un jucator important pe piata bauturilor alcoolice. Anul trecut, Allied Domecq a fost achizitionat la nivel mondial de catre Pernod Ricard. In urma acestei tranzactii, reprezentantii Brown Forman au cautat o noua colaborare pe piata locala.

"In Romania ne-am uitat la mai multe companii afectate de preluarea Allied Domecq de catre Pernod Ricard", a declarat Grant Mackenzie, vicepresedinte al Brown-Forman pentru pietele emergente.

Strategia Brown-Forman nu urmareste respectarea aceluiasi model de business in toate statele in care sunt prezenti.

"Incercam modele diferite in fiecare tara", spune Mackenzie. El precizeaza ca Brown Forman lucreaza in cele mai multe situatii cu multinationale (Allied Domecq, Bacardi) sau cu jucatori mari din pietele pe care sunt prezenti. In Romania au pariat pe parteneriatul cu un jucator local, de dimensiuni mai mici, dar care a demonstrat in cei 10 ani de prezenta pe piata romaneasca ca poate dezvolta de la zero branduri premium.

"Era important sa identificam o companie care sa inteleaga brandurile internationale", a mai spus Mackenzie.

Potrivit reprezentantului Brown-Forman, BDG ii va putea ajuta sa creasca piata.

"Cehia sau Ungaria sunt tari cu o mentalitate mai apropiata de cea germana, situatie care se vede si in obiceiurile de consum. Romanii sunt mai extrovertiti, vor sa traiasca cat mai intens, sunt un consumtor mai apropiat de cel din Italia, Grecia sau Turcia", considera Grant Mackenzie.

Brown-Forman va avea la Bucuresti si o structura de marketing independenta, careia ii revine sarcina de a promova brandurile companiei pe piata locala. "Bugetele de promovare vor creste semnificativ in acest an", a mai spus Mackenzie, fara sa precizeze valoarea acestor investitii.

Printre produsele premium importate si distribuite de BDG Import se numara Corona Extra, Budweiser Budvar, Evian, Pommery, Heinz.

Piata bauturilor alcoolice importate este estimata la 45-50 de milioane de euro, principalii jucatori fiind Cristalex, Pernod Ricard Romania, Sollers si BDG Import. dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO