Companii
Brandurile Ramada, Best Western şi Hilton controlează jumătate din piaţa hotelurilor
Grupurile hoteliere internaţionale au în prezent 51 de unităţi pe plan local, iar piaţa „fierbe“ în aşteptarea noilor deschideri de hoteluri sub branduri precum ibis, Mercure, Radisson Blu sau Hilton.
Ramada, brand al lanţului american Wyndham, este cel mai extins brand internaţional din domeniu hotelier, având 12 unităţi pe plan local şi un total de peste 1.900 de camere, conform unei analize a ZF pe baza datelor furnizate de compania de consultanţă în domeniul hotelurilor Fivestar Hospitality. Următorul loc este ocupat de Best Western, care are opt unităţi şi 480 de camere.
Podiumul este completat de Hilton, care are şapte unităţi sub mai multe branduri precum Athénée Palace, DoubleTree, Hampton by Hilton şi Hilton. În total, în prezent sunt 51 de hoteluri sub branduri internaţionale, conform calculelor ZF.
Niciunul dintre aceste hoteluri nu este deţinut de un grup internaţional hotelier, ci sunt deschise în sistem de franciză sau de management. Mare parte din aceste hoteluri sunt deţinute de antreprenori locali şi operate de marile grupuri străine. În total, în România sunt 1.500 de hoteluri.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
România este la coada topului UE, cu cea mai mică pondere a creditelor retail în PIB, de doar 12,5%
-
Din cele 460 de fabrici de lapte, doar 10% ajung şi pe raft. „Dacă am cumpăra de aproape de casă, zone întregi s-ar dezvolta.“
-
Tranzacţia globală dintre Bunge şi Viterra creează un jucător de 5 mld. lei în România cu jumătate de milion de tone de depozite de cereale
-
De la ameninţarea cu junk a României la o emisiune de obligaţiuni istorică. Alexandru Chiriţă, CEO al Electrica: Capitalul urmează disciplina, nu zvonurile. Cu o capitalizare de 1 mld. euro, Electrica atrage 500 mil. euro pentru investiţii
-
Bursă. Finanţe personale. Am 10.000 de lei. Unde îi investesc să fac profit fără prea mari bătăi de cap?
-
Gen Z Finance. 10 tineri întreabă, 10 specialişti şi CEO răspund. Care sunt cele mai mari curiozităţi ale generaţiei Z despre finanţe?
-
Raport Prosus: Grupul eMAG a trecut pe profit în anul fiscal 2025, şi a avut venituri de 2,5 miliarde de dolari, mai mari cu 11%. Operaţiunile din Ungaria au trecut printr-o restructurare şi au trecut pe profit. Achiziţiile de produse cu preţ mai ridicat au scăzut pe fondul incertitudinii economice prelungite
-
Un prim semnal bun: Investitorii au stat la coadă pentru a finanţa România în prima ieşire pe extern a actualui guvern, în timp ce dobânzile au atins minimul pe 2025: cerere de 15 mld. dolari
-
ZF Cum construim România, un proiect ZF & CBRE. Portul Constanţa, între infrastructură modernă şi potenţial regional: „Avem capacitate, dar depindem de conexiunile feroviare şi rutiere. Viitorul depinde de cum răspunde România investitorilor“
-
Ce faci cu banii tăi? Un proiect ZF sub umbrela FIT. Cristian Popa, membru în consiliul de administraţie al Băncii Naţionale a României, către tineri: Urmaţi-vă pasiunile, fiţi prudenţi cu banii voştri, dar asumaţi-vă şi riscuri în investiţii
-
Şase ani de Afaceri de la Zero Şi primii noştri milionari. Limonădăria Nea Tică, o afacere pornită după ce Alex Bugariu a câştigat un concurs naţional, a ajuns la afaceri de 1,2 mil. lei
-
Angajatorii din Ungaria par să prefere muncitorii străini în dauna maghiarilor, în timp ce ungurii, dar şi românii, salvează cu munca lor turismul din Austria. Cei mai mulţi străini care muncesc în Ungaria sunt ucraineni (peste 20.000), însă filipinezii (9.500) şi vietnamezii (8.700) au ajuns să fie mai mulţi decât românii şi slovacii
-
40 de ani de Schengen: controalele la graniţă devin noua normalitate
-
Sibiu, oraş de business şi centru cultural, un proiect ZF susţinut de Banca Transilvania. O firmă din Sibiu produce holograme, mese tactile şi info-chioşcuri pentru giganţi precum Coca-Cola, Carrefour sau Auchan, dar şi bănci smart şi staţii de autobuz cu afişaj digital
-
ZF Asigurări. Dana Lemnaru, director divizie reţele proprii, Allianz-Ţiriac, Ionela Stroe, office partner, Allianz-Ţiriac: Asigurările de viaţă au un potenţial de creştere nefructificat pe piaţa din România. Oamenii încep să vadă asigurarea de viaţă ca pe o investiţie în siguranţa familiei
-
ZF 15 minute cu un antreprenor. Misavan, producător de bunuri pentru curăţenie care a deschis recent o nouă fabrică în urma unei investiţii de 10 mil. euro, se uită la exporturi. „Intenţia noastră este de a găsi parteneri în ţările din vestul Europei“. Miasavan a avut afaceri de 173 mil. lei în 2024, cu un profit de 8 mil. lei
-
ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Alin Brendea, Prime Transaction: Bursa ar putea intra într-o fază de stabilizare pe timp de vară. Perspectivele pe termen scurt nu sunt extraordinare
-
ZF Live. Adrian Codirlaşu, preşedintele CFA România: Inflaţia ar putea urca la 10-11% din cauza modificărilor fiscale
-
TVA-ul urcă la 21%, dar piaţa rezidenţială riscă să coboare: ce spun dezvoltatorii despre efectele în lanţ ale măsurii fiscale. Creşterea TVA-ului de la 9% la 21% pentru locuinţele noi cu preţuri de până la 120.000 de euro şi 120 mp, valabilă din 1 august 2025, riscă să provoace un dezechilibru major pe piaţa imobiliară