Companii

Cora : Creşterea vânzărilor în magazine nu trebuie confundată cu reluarea consumului, ci este vorba de o situaţie de panică

Autor: Ioana Mihai-Andrei

13.02.2012, 15:51 250

Creşterea vânzărilor în reţelele de retail în ultimele săptămâni nu înseamnă reluarea consumului, ci este vorba de o situaţie de panică, determinată de anunţurile privind condiţiile meteo dificile, spune Ana Maria Florea, managerul de comunicare al reţelei de hipermarketuri Cora, ea precizând că recenta evoluţie a cumpărăturilor nu dă tonul unei noi tendinţe.

În ultimele săptâmâni, hipermarketurile Cora au înregistrat creşteri de 20% ale traficului în unele zile, în timp ce numărul clienţilor a ajuns să fie chiar dublu în anumite magazine, faţă de aceleaşi zile ale săptămânii anterioare venirii ninsorilor abundente şi viscolului.

"Dar în niciun caz nu trebuie confundată această situaţie, de panică, cu o reluare a consumului, iar autorităţile ar trebui să fie mai responsabile în privinţa anunţurilor aşa încât lumea să nu se streseze fără motiv", a precizat Ana Maria Florea.

Clienţii au cumpărat masiv în ultimele zile, dar cei mai mulţi dintre ei nu vor mai băga prea adânc mâna în buzunar până la epuizarea proviziilor.

Totuşi, în ciuda scăderii generale a consumului, comercianţii de pe piaţa locală şi-au adaptat tehnicile la perioada de recesiune, dovadă că profiturile cumulate din 2010 ale celor mai mari 15 reţele de pe piaţa locală s-au apropiat de jumătate de miliard de lei, cifră de peste două ori mai mare decât în 2009, conform calculelor Business Magazin.

Evoluţia profitului a depăşit vizibil creşterea vănzărilor, care a fost în 2010 cu doar 4 procente mai mare decât în 2009.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO