Companii

Coty Cosmetics: Exista sansa sa facem o achizitie

16.05.2008, 14:13 145

Coty Cosmetics Romania, unul dintre principalii importatori de cosmetice decorative si produse de toaleta de pe piata autohtona, urmeaza trendul companiei la nivel international in ceea ce priveste modalitatile de dezvoltare ale propriului business, vizand, pe langa cresterea anuala de doua procente a vanzarilor, posibile achizitii pe piata locala.
"Atat la nivel international, cat si in Romania, unde afacerile au o evolutie puternica, pe langa cresterea brandurilor pe care le detinem in portofoliu, avem o politica agresiva de achizitii. Daca un producator ar avea o propunere care sa aiba sens intr-un anumit context, exista sansele unei achizitii", a declarat pentru ZF Viorel Ognean, directorul general al Coty Cosmetics Romania.
De curand compania a preluat la nivel international producatorul american de cosmetice Del Labs, cu ajutorul caruia si-a consolidat pozitia de lider pe piata cosmeticelor de machiaj. Achizitia a avut loc la doi ani si jumatate dupa ce Coty a cumparat divizia de cosmetice a Unilever. Potrivit lui Ognean, in Romania nu se mai poate vorbi, din punct de vedere cantitativ, de o industrie cosmetica, de aceea interesul marilor jucatori pentru productie la nivel local este scazut. "Mai sunt cativa producatori si in plus nu avem nici cea mai ieftina mana de lucru, ca atare este greu de imaginat ca cineva, care nu a venit pana acum, sa nu se duca mai la est", spune Ognean.
Coty Cosmetics Romania estimeaza ca va incheia anul fiscal (1 iulie 2007- 30 iunie 2008) cu o cifra de afaceri de 11,3 mil. euro, iar pentru anul viitor
(1 iulie 2008-30 iunie 2009) si-a bugetat afaceri de aproape 13 mil. euro.
"In primele zece luni ale anului fiscal am avut o crestere totala a vanzarilor de 26% fata de aceeasi perioada a anului fiscal trecut, Adidas contribuind cu o crestere de 41%, Miss Sporty cu 20%, iar brandurile din segmentul de parfumerie cu 16%", anunta Ognean. In ceea ce priveste anul calendaristic 2008, acesta va fi incheiat, potrivit estimarilor companiei, cu o cifra de afaceri de 12,2 mil. euro.
"Varful vanzarilor este in prima parte a anului, pentru ca este campania de sarbatori si vindem multe produse pentru cadouri. In primul trimestru al acestui an am avut o crestere doar pentru brandul Adidas de 50% fata de perioada similara a anului trecut. In luna aprilie, vanzarile au fost cu 36% mai mari fata de aceeasi luna a lui 2007", anunta Ognean.
Factorii principali de crestere sunt evolutia canalelor de distributie, dar mai ales dezvoltarea comertului modern. Chiar daca in majoritatea industriilor s-a simtit o incetinire a ritmului de consum, directorul general al Coty Cosmetics Romania este de parere ca cei care cumpara produsele Coty nu vor renunta la ele, pentru ca "este greu de imaginat ca cineva sa isi faca downgrade. Odata ce omul a testat un produs si s-a identificat intr-o mai mica sau mai mare masura cu produsul, este greu de crezut ca se va intoarce la un produs fara identitate doar pentru ca e mai ieftin".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO