Companii

Elgeka-Ferfelis: Am aflat de la furnizori despre potentialul pietei din Bulgaria si ne-am extins si acolo

Elgeka-Ferfelis: Am aflat de la furnizori despre potentialul pietei din Bulgaria si ne-am extins si acolo

Ioannis Ferfelis, presedintele Elgeka-Ferfelis Romania: Pe viitor exista posibilitatea extinderii afacerii pe piata din Ucraina, iar Elgeka-Ferfelis Romania ar putea deveni centru regional pentru dezvoltarea Elgeka in Europa de Est.

20.09.2006, 18:10 856

Ioannis Ferfelis, presedintele si directorul executiv al distribuitorului Elgeka-Ferfelis Romania, spune ca strategia companiei vizeaza achizitia depozitelor pe care le opereaza.
"Nu mai mergem pe inchirieri pe partea logistica, pentru ca procesul de mutare a unui depozit este anevoios si implica atat timp, cat si resurse, in plus avem nevoie si de temperatura controlata in depozite, ceea ce este mai greu de obtinut comparativ cu depozitele obisnuite", a spus Ioannis Ferfelis.
Compania a achizitionat recent depozite la Cluj si la Iasi si vizeaza orasul Constanta, ca parte a strategiei de a avea in proprietate depozitele in care opereaza.
Planul de investitii din acest an este estimat la 5 mil. euro, atat pentru dezvoltarea pe piata din Romania, cat si pentru extinderea in Bulgaria.
Elgeka-Ferfelis Romania a achizitionat in urma cu cateva luni un pachet de 75% din cadrul unui distribuitor bulgar care a ajuns in prezent la aproximativ 100 de salariati, un parc auto de 49 de autoturisme si 7 depozite operationale.
Potentialul pietei din Bulgaria a fost sesizat, potrivit oficialului Elgeka-Ferfelis, de mai multi furnizori actuali, care se confruntau cu lipsa unui partener strategic din punctul de vedere al distributiei pe teritoriul Bulgariei, potrivit propriilor declaratii.
El nu a dorit sa precizeze valoarea tranzactiei, insa estimarea initiala a companiei pentru investitia in proiectul de extindere in Bulgaria se ridica la aproximativ 3 milioane de euro, care vor proveni din surse proprii si din credite bancare.
"Pe viitor exista posibilitatea extinderii afacerii pe piata din Ucraina, iar Elgeka-Ferfelis Romania ar putea deveni centru regional pentru dezvoltarea Elgeka in Europa de Est", a mai spus Ioannis Ferfelis.
Alte investitii realizate de companie in acest an au fost directionate catre schimbarea a aproximativ 100 din cele 270 de autovehicule din flota proprie si cresterea spatiului pentru birouri generata de cresterea personalului administrativ.
"In ultimul an am angajat aproximativ 100 de persoane si vedem ca piata fortei de munca este tot mai saturata, astfel incat devine greu de gasit oameni calificati. Penuria de pe piata va genera cel mai probabil cresterea salariilor in urmatorii ani si indreptarea companiilor catre angajati de alte nationalitati, odata cu intrarea in Uniunea Europeana", a mai comentat Ioannis Ferfelis.
In aceste conditii, Elgeka-Ferfelis Romania ar putea aduce angajati din Grecia in urmatorii ani, tara in care se afla compania mama, Elgeka, si unde rata somajului ajunge in unele regiuni chiar si la peste 20%, a adaugat Ioannis Ferfelis.
Compania a inregistrat in primul semestru o cifra de afaceri de 24 milioane de euro, in crestere cu 20% fata de perioada similara a anului trecut.
In schimb, profitul Elgeka-Ferfelis Romania a scazut cu 8%, motivul fiind cresterea cheltuielilor operationale si in special a celor de salarizare, potrivit reprezentantului companiei.
Noile parteneriate ale Elgeka-Ferfelis Romania, incheiate in acest an, au determinat cresterea afacerilor sale pana la 24 de milioane de euro, pe primele sase luni ale anului, cu 20% peste nivelul realizat in anul 2005.
Distribuitorul si-a extins portofoliul de produse in acest an prin introducerea unor parteneriate cu producatorul de produse de panificatie si patiserie Pan Group si producatorul de conserve Antrefrig.
Ferfelis a mai spus ca distributia de bunuri de larg consum (FMCG) este activitatea de baza a companiei si directia principala de dezvoltare pe viitor.
In afara de sectorul FMCG (fast moving consumer goods, bunuri de consum), Elgeka-Ferfelis opereaza si pe segmentul non-food, prin exportul de cherestea si distributia de scule si unelte de mana, precum si garduri si sisteme de imprejmuire.
De asemenea, compania s-a extins anul trecut intr-un nou domeniu, importul si comercializarea de produse ceramice si accesorii pentru baie, fiind prezenta cu o participatie de 70% intr-o companie care are ca obiect de activitate comercializarea acestui tip de produse, Cera Villa Design.
Elgeka-Ferfelis se numara printre cele mai mari companii de distributie la nivel national, alaturi de Interbrands Marketing & Distribution, Top Brands Distribution, Aquila Group sau Macromex. Compania a realizat o cifra de afaceri de 42 de milioane de euro anul trecut, cu 40% in crestere fata de anul precedent, pe fondul extinderii activitatii si portofoliului de produse distribuite.
Marile companii de distributie de pe piata se pregatesc pentru aderare investind in dezvoltare, fie pentru achizitionarea de noi depozite sau masini, fie pentru a-si contura mai puternic segmentele pe care activeaza prin preluarea de noi categorii de produse in portofoliu. Piata unica europeana le va aduce o gama mai larga de servicii si instrumente bancare, deci posibilitati sporite de finantare la costuri mai mici decat in prezent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO