Companii

Extinderea portofoliului de produse urca afacerile Friesland la peste 137 mil. euro

Extinderea portofoliului de produse urca afacerile Friesland la peste 137 mil. euro

Click pentru imaginea marita

27.06.2008, 20:25 58

Producatorul a intrat in prima parte a acestui an pe noi segmente de piata prin inceperea productiei si comercializarii de iaurt cu musli, iaurturi cu fructe, sana la PET, lapte batut la PET si lapte in ambalaj de 1,5 litri.
"Friesland Foods Romania a inregistrat o crestere a vanzarilor de peste 15% in primele cinci luni ale acestui an fata de aceeasi perioada a anului precedent. Pentru 2008 estimam o crestere de aproximativ 20% avand in vedere evolutia financiara pozitiva din anul anterior, cat si din primele luni ale acestui an", au declarat reprezentantii companiei.
Potrivit estimarilor de crestere ale companiei, Friesland Foods ar putea atinge afaceri de peste 495 mil. lei (137 mil. euro).
Ritmul de crestere estimat de companie pentru anul acesta este dublu fata de cel inregistrat in 2007, cand Friesland Foods Romania a obtinut o cifra de afaceri de 413 mil. lei (123,7 mil. euro) in crestere cu 10,7% in lei si circa 17% in euro.
Potrivit informatiilor aparute in raportul anual al grupului Friesland, evolutia cifrei de afaceri inregistrata de Friesland Foods Romania in 2007 s-a datorat in special majorarii preturilor la produsele finite. In acelasi timp, din cauza cresterii costurilor de promovare, profitul filialei locale Friesland a scazut anul trecut comparativ cu 2006, potrivit aceleiasi surse. Reprezentantii companiei nu au dezvaluit valoarea profitului net inregistrat anul trecut.
Potrivit informatiilor disponibile pe site-ul Ministerului de Finante, profitul net cumulat al companiilor care formeaza grupul Friesland Foods Romania (Friesland Romania, Industrializarea Laptelui Mures si Napolact Cluj), a fost de 8,9 milioane de euro in 2006.
Filiala locala a Friesland Foods va avea incepand cu intai septembrie un nou director general, britanicul Ian Gearing inlocuindu-l pe Gerbrant de Boer, care la sfarsitul lunii februarie a preluat functia de director executiv al producatorului de lactate Sole-Mizo din Ungaria, companie cu afaceri anuale de peste 300 de mil. dolari.
Gearing, 57 de ani, face parte din echipa Friesland Foods de peste 10 ani, conducand in ultimii cinci ani filiala grupului olandez Friesland Foods Foremost, unul dintre cei mai mari jucatori din piata lactatelor thailandeza.
Friesland detine pe plan local cinci fabrici, dupa ce anul trecut a inchis fabricile din Deta si Satu-Mare, pentru eficientizarea activitatii grupului.
Reprezentantii companiei intentioneaza sa construiasca pe locatiile fostelor fabrici centre logistice zonale, motiv pentru care Friesland va investi anul acesta peste 4 milioane de euro in dezvoltarea productiei, vanzarilor si logisticii. Cele mai mari unitati de productie sunt Industralizarea Laptelui din judetul Mures si Napolact din Cluj.
Grupul olandez este prezent prin brandurile Milli, Napolact si Oke. Potrivit Friesland, brandul Milli va atinge anul acesta vanzari cumulate de 100 de milioane de euro in Ungaria si Romania.
Piata produselor lactate va depasi anul acesta 1,2 mld. euro, principalii producatori fiind Friesland, Danone, LaDorna, Hochland, Albalact si Covalact.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO