Companii

Infopress a raportat afaceri de 25 mil. euro si un profit de 1,9 mil. euro

16.08.2006, 19:24 24

Compania Infopress din Odorheiul Secuiesc, cel mai important jucator de pe piata tipariturilor din Romania, a realizat in prima jumatate a anului un profit net de aproape 6,8 milioane de lei (1,9 milioane de euro) depasind nivelul inregistrat pe ansamblul anului trecut.
"Cu toate ca in acest an am dublat capacitatea de productie, a trebuit sa refuzam contracte in valoare de aproape 300.000 de euro pentru ca ne aflam in imposibilitatea onorarii lor", a spus Albert Andras, managerul general al Infopress.
Afacerile companiei au ajuns in prima jumatate a anului la 87,9 milioane de lei (25 mil. euro), adica aproximativ doua treimi din nivelul de 39 de milioane de euro inregistrat la nivelul intregului an 2005.
In aceste conditii, spune Andras, compania a inregistrat o crestere de aproximativ 59% a profitului operational pe seama cresterii comenzilor.
"Piata tipariturilor are un potential de crestere de aproape 50%, de aceea credem ca afacerile Infopress vor putea chiar depasi 50 de milioane de euro in acest an", a declarat Andras. In prima jumatate a anului, valoarea totala a investitiilor Infopress a depasit 14 milioane de euro. Odata cu dublarea capacitatii de productie, s-a finalizat si constructia unei hale de 4.000 de metri patrati care va intra in exploatare spre sfarsitul anului.
"Pe o piata caracterizata de presiune singura strategie de mentinere si dezvoltare a cotei de piata si a afacerilor companiei o reprezinta permanenta modernizare a capacitatilor de productie", a mai spus Andras.
Tot in prima jumatate a anului, Infopress a inceput inlocuirea si modernizarea echipamentelor de productie prin achizitionarea a doua masini de tipar de 16 respectiv 32 de pagini, precum si modernizarea segmentului de pre-press.
Infopress este o tipografie specializata in tiparirea publicatiilor de tiraj mediu si mare, cu servici suplimentare de pre-press, finisare si adresare.
"Portofoliul de produse este orientat in principal catre publicatiile de mare tiraj. Astfel mai mult de 50% din productie este reprezentata de revistele color cu raspandire nationala", a spus Andras.
El sustine ca diversificarea manualelor alternative a reprezentat un punct de interes major pentru companie, aproape 10% din volumul productiei fiind dedicat cartii scolare, restul capacitatii de productie fiind ocupat de tiparirea brosurilor comerciale si a materialelor publicitare.
Productia de brosuri comerciale reprezinta un segment de perspectiva pe piata locala, potrivit oficialului Infopress, datorita extinderii lanturilor de super si hipermagazine din Romania.
Infopress este detinuta la momentul actual de catre grupul Oddi din Islanda, cu afaceri in domeniul tipariturilor, care a preluat compania de la fondul de investitii si management Baring Central Europe Fund.
Piata tipariturilor de reviste, ziare si carte a fost evaluata la aproape 500 de milioane de euro, potrivit estimarilor companiei Imprimeria Nationala.


Miza pe supermarketuri
Piata tipariturilor este estimata la aproape 500 de milioane de euro
Unul dintre segmentele cele mai dinamice este reprezentat de brosurile comerciale, pe fondul extinderii retelelor de supermarketuri
Infopress estimeaza afaceri de 50 de milioane de euro in acest an

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO