Companii

Mohammad Murad, Perla Majestic: Cele patru hoteluri pe care le detin pe litoral valoreaza peste 50 mil. euro

Mohammad Murad, Perla Majestic: Cele patru hoteluri pe care le detin pe litoral valoreaza peste 50 mil. euro

Mohammad Murad, presedintele Perla Majestic Group: Anul acesta va fi ultimul in care vom asista la o dezvoltare a statiunii Mamaia strict pe partea turistica. Primaria din Constanta deja si-a dat acordul pentru construirea a 100 de cladiri in Mamaia, ceea ce practic va transforma statiunea intr-un simplu cartier al Constantei.

23.07.2007, 14:32 1668

Grupul de firme Perla Majestic isi extinde investitiile imobiliare in afara statiunii Mamaia, alocand fonduri de 15 mil. euro pentru constructia a 270 de apartamente de vacanta in statiunile Jupiter si Neptun, spune Mohammad Murad, presedintele grupului.
Portofoliul imobiliar al Perla Majestic Group (PMG) numara 800 de apartamente in statiunile de pe litoral, care intr-o zi ar putea face obiectul unor tranzactii de zeci de milioane de euro. Tot la mare, grupul opereaza hotelurile Majestic Mamaia (cotat la 4 stele), Majestic Jupiter, Perla (cotat la 3 stele) si Majestic Olimp (cotat la trei stele).
"Doar cele patru hoteluri pe care le detin, luand in calcul terenurile si cladirile, au o valoare de peste 50 de milioane de euro. Pana acum, investitiile realizate plus achizitia hotelurilor s-a ridicat la aproximativ 30 de milioane de euro. Nu vand hotelurile din Jupiter si Olimp, cu toate ca statiunile sunt mult mai putin dezvoltate in comparatie cu Mamaia. Acestea sunt investitiile care imi pregatesc terenul pentru perioada de dezvoltare care cu siguranta va urma si in aceste statiuni. In urmatorii doi ani, situatia se va schimba, iar investitiile se vor deplasa din Mamaia in celelalte locatii", este de parere Murad.
Acesta este unul dintre principalele motive care au dus la decizia de a investi 15 milioane de euro pana in 2008 in 270 de apartamente de vacanta situate in Neptun si Jupiter.
"Pentru statiunile Neptun si Jupiter am identificat aceeasi cerere in ceea ce priveste apartamentele de vacanta (n.red. - ca si in statiunea Mamaia), motiv pentru care vom incepe constructia a doua proiecte cu termen de finalizare in iulie 2008. Vom construi un proiect de 70 de apartamente in Neptun, pe un teren de 8.000 de metri patrati achizitionat cu 60 de euro pe metru patrat in 2003, si unul de 200 de apartamente in Jupiter, pe o suprafata de 10.000 de metri patrati", spune Murad.
In Jupiter, terenul a fost achizitionat in 2001 la un pret de 20 de euro pe metru patrat.
"Investitia totala cred ca se va ridica la 15 milioane de euro, din care 50% va fi finantata printr-un credit luat de la Piraeus si Raiffeisen Bank. Nu stim deocamdata ce vom face cu aceste proiecte, daca le vom vinde sau le vom administra singuri. Cert este ca preturile la apartamente vor creste si de aceea preferam sa asteptam", mai spune Murad.
Motivul care va orienta dezvoltarea celorlalte statiuni de pe litoralul romanesc, in afara de Mamaia, este tocmai lipsa unei strategii concrete pentru aceasta statiune.
"Anul acesta va fi ultimul in care vom asista la o dezvoltare a statiunii Mamaia strict pe partea turistica. Primaria din Constanta deja si-a dat acordul pentru construirea a 100 de cladiri in Mamaia, ceea ce practic va transforma statiunea intr-un simplu cartier al Constantei. In aceste conditii, este normal sa ne indreptam atentia spre alte statiuni pentru dezvoltare", spune Murad.
In statiunea Mamaia, compania detine trei loturi de apartamente de vacanta, din care primele doua loturi care cuprindeau 54, respectiv 64 de apartamente au fost vandute.
"Acum suntem pe punctul de finaliza investitia in ultimul lot de astfel de apartamente care cuprinde 420 de locuri. Investitia in acest ultim proiect
s-a ridicat la 15 milioane de euro, din care 50% a reprezentat un credit contractat de la Piraeus Bank. In prezent, suntem in discutii cu doua fonduri de investitii pentru vanzarea acestui proiect dupa finalizare", spune Murad care nu a oferit o valoare pentru acest proiect. Omul de afaceri estimeaza pentru acest an in unitatile detinute pe litoral un grad de ocupare de 85% atat in timpul saptamanii, cat si in weekend. Potrivit acestuia, datorita prelungirii sezonului cu aproximativ o luna datorita temperaturilor ridicate, incasarile vor creste cu aproximativ 25% fata de anul trecut.
"Un pas important in dezvoltarea afacerilor a fost concesionarea plajei din Mamaia, care are o suprafata de 120.000 de metri patrati in care am investit aproximativ un milion de euro in masini de ecologizare, sezlonguri, dusuri si multe altele", a mai spus reprezentantul PMG.
In prezent, Perla Majestic Group are in curs de dezvoltare 10 proiecte imobiliare care contabilizeaza aproximativ 1.000 de apartamente (in acest numar fiind cuprinse si cele 420 de apartamente din Mamaia, restul fiind in diverse zone ale Bucurestiului, precum si in alte orase din tara), majoritatea aflate in faza de finisare.
"Destinatia acestora nu a fost inca stabilita pentru ca trebuie sa luam in calcul evolutia preturilor la apartamente dupa integrare. De exemplu, la primele proiecte din Mamaia, am asistat la o crestere dramatica. Primele apartamente s-au vandut cu 30.000 de dolari, iar acum valoreaza peste 100.000 de euro", spune Murad.
Majoritatea investitiilor anuntate au fost finantate in diferite proportii prin interemediul unei linii de credit in valoare de 50 de milioane de euro de la Piraeus Bank.
Reprezentantul PMG a mai precizat ca unul dintre proiectele care vor fi finalizate in septembrie anul acesta reprezinta o zona de 47 de apartamente alaturate hotelului de patru stele Phoenicia.
"A fost foarte mare cererea. Initial au fost destinate vanzarii, dar avand in vedere cererea foarte mare, acestea au fost puse in circuitul turistic", spune Murad.
Valoarea investitiei totale in cele 1.000 de apartamente s-ar putea ridica la peste 30 de milioane de euro.
Perla Majestic Group face parte din Spring Time Holding, iar alaturi de acestea omul de afaceri Mohammad Murad mai controleaza compania de contructii Triumf Construct, lantul de restaurante Spring Time si fabrica de conserve Mandy. Cele mai recente investitii hoteliere ale companiei sunt hotelul de patru stele Phoenicia, din Capitala, si un nou proiect de hotel de patru stele in zona Otopeni, al carui termen de finalizare este luna decembrie anul acesta. Investitia se ridica la 12 mil. euro, iar hotelul va avea 200 de camere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO