Companii

Nordic asteapta cresteri de 30% la uleiul Costa D'Oro

31.03.2008, 19:17 72

Importatorul de produse alimentare Nordic Impex, cu afaceri de peste 36 milioane de euro, estimeaza pentru anul acesta un avans de peste 30% al vanzarilor la uleiul de masline Costa D'Oro fata de rezultatele obtinute in 2007 pe fondul cresterii consumului.
"Anul trecut am inregistrat o crestere a volumului de ulei comercializat cu mai mult de 20% fata de anul precedent, vanzarile fiind sustinute prin numeroase actiuni promotionale, dar si prin promovare in presa si pe TV. Pentru 2008 estimam o crestere a vanzarilor de minimum 30%", a declarat Liliana Dobre, directorul de marketing al companiei.
In prezent, piata locala a uleiului de masline este foarte fragmentata, la sfarsitul anului 2007 existand pe rafturi mai mult de 30 de branduri de ulei de masline. Fiecare brand poate fi insa disponibil in trei variante, extravirgin (obtinut prin presarea la rece a maslinelor proaspat culese), pur (amestecul de uleiuri rafinate cu 20% ulei extravirgin) si sansa (din pasta solida ramasa dupa presarea maslinelor pentru obtinerea uleiului extravirgin se extrage uleiul ramas prin tratarea acesteia cu solventi chimici. Uleiul obtinut astfel se amesteca cu maximum 5% ulei extravirgin). Majoritatea vanzarilor de ulei de masline realizate pe plan local sunt inregistrate pe segmentul de sansa, atat din cauza pretului mai mic, cat si a faptului ca putini dintre consumatorii romani cunosc diferentele dintre cele trei produse.
"Pe termen mediu si lung piata se va indrepta spre uleiul de masline extravirgin, iar uleiul sansa va disparea, deoarece creste interesul romanilor pentru produse sanatoase. In Italia, de exemplu, nu se consuma deloc ulei sansa, insa va mai dura pana ajungem la asemenea nivel in Romania", afirma directorul de marketing al companiei.
Brandul Costa D'oro face parte din portofoliul Nordic Impex din anul 2002. Acesta detine in prezent 30% din piata locala a uleiului de masline, disputandu-si acest segment cu brandurile italiene Monini, Rivano, Mazza si mai nou cu brandurile romanesti Spornic si Floriol. "Vanzarile gamei Costa d'Oro au o pondere importanta in cifra de afaceri a companiei noastre, fiind in crestere atat datorita expansiunii marilor retele internationale, dar mai ales datorita distributiei nationale proprii", declara reprezentantul companiei.
Nordic Impex mai comercializeaza pe plan local si brandurile Cirio (conserve de legume), Galbani (branzeturi italienesti), Rio Mare (conserve de ton) si HuLaLa (frisca). Grupul Nordic este controlat de oamenii de afaceri Valentin Moldoveanu, Sorin Pufan si Stefan Mandru, care detin participatii egale la firmele din grup.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO