Companii

Pan Group Craiova estimeaza afaceri de 25 mil. euro

Pan Group Craiova estimeaza afaceri de 25 mil. euro

Piata produselor de panificatie este estimata la 900 mil. euro

01.11.2006, 12:43 60

Compania Pan Group din Craiova, unul dintre primii zece jucatori din industria de morarit si panificatie, estimeaza o cifra de afaceri de 25 de milioane de euro in acest an, in crestere cu 10% fata de 2005.
Producatorul doljean, care detine o cota de 70% pe piata Craiovei, a inregistrat in primul semestru din acest an rezultate financiare similare cu cele din 2005. "Cresterile previzionate se vor reflecta in cel de-al doilea semestru al anului, avand in vedere lansarea unei noi game de produse, dar si o reconfigurare a politicii comerciale", a declarat Florin Busuioc, director comercial al companiei.
Pan Group a investit in acest an 4,5 milioane de euro pentru modernizarea si retehnologizarea spatiilor de productie. Valoarea investitiilor din 2005 s-a ridicat la 3 milioane de euro. Compania a intrat in acest an si pe segmentul pastelor scurte, dupa ce a finalizat investitia intr-o noua linie de productie.
Cea mai mare pondere in vanzarile companiei este detinuta de produsele dulci (rulade, fursecuri, biscuiti dulci, napolitane) care aduc peste 34% din vanzari. Painea si specialitatile reprezinta 22%, produsele sarate (crackers, brezel, sticks) aduc 34,5% din venituri, iar produsele fainoase acopera 8,7% din vanzari.
"Vanzarile noastre sunt uniform repartizate la nivel national, singurele diferente aparand in functie de specificul de consum al zonelor geografice", mai spune Busuioc.
Pan Grup are o retea de 75 de magazine in Craiova si in judetul Dolj. Compania detine cinci fabrici de paine si produse de patiserie, din care doua in Craiova si cate una in Filiasi, Calafat si Segarcea.
Compania mai are 4 mori de grau cu o capacitate totala de 62.000 tone/an (310 tone/zi), o moara de porumb cu o capacitate de 7.600 tone/an (38 tone/zi).
Pan Group a fost privatizata in 1994 prin metoda Mebo, avand circa 1.200 de actionari. Compania a avut anul trecut o cifra de afaceri de 22,6 mil. euro, la acelasi nivel in euro cu rezultatul din 2004, si un profit net de aproape un milion de euro.
Piata produselor de panificatie, estimata la 900 de milioane de euro, este extrem de fragmentata, cotele principalilor jucatori (Vel Pitar, Loulis, Boromir, Dobrogea) variind intre 4-6%, in timp ce piata neagra reprezinta circa 50% din total.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO