Companii

Preluarea integrala a Hungastro majoreaza cota de piata a francezilor de la Accor la 46%

Preluarea integrala a Hungastro majoreaza cota de piata a francezilor de la Accor la 46%

Click pentru imaginea marita

04.10.2007, 16:09 44

"In urma fuziunii am obtinut doua puncte de lucru care se completeaza reciproc si un total de 1,5 milioane de utilizatori, din care Hungastro a venit cu circa 500.000 de clienti", a declarat Emmanuel Malan, director general al Accor Services.
Preluarea Hungastro a inceput insa in urma cu aproximativ 5 ani si s-a desfasurat in trei etape principale, fiind coordonata de echipa de fuziuni Accor. In prima etapa, Accor a preluat, in 2005, 35% din actiunile Hungastro, valoarea de piata la acea data fiind stabilita la 24 de milioane de euro, potrivit fostului proprietar, Verestoy Atilla. In urmatorul an, compania franceza si-a majorat cota de participare in actionariatul Hungastro la 80%.
"La data primului contact am evaluat compania la 24 de milioane de euro, valoare care a fost apoi majorata la urmatoarele negocieri. In ultima transa, Accor a preluat restul de 20% din actiuni din care 10% imi apartineau. Restul erau detinute de alte persoane fizice", a declarat senatorul Verestoy Atilla.
La data aprobarii de principiu a fuziunii, in luna mai, din actionariatul Hungastro faceau parte Verestoy Attila sr.(10%), Verestoy Attila jr.(2,7%), Accor (50,59%), Societe Fran?aise de Participations et D'Investissements Europeens (35%), Accor Services Participations SAS(1,7%) si Miklos Karoly (0.004%).
Pentru ultima participatie, de 10%, Verestoy a decalarat ca a obtinut aproape 4 milioane de euro, urmand ca investitiile viitoare sa fie realizate in special pe Bursa.
"Situatia politica nu ma incurajeaza sa am activitati in domenii concurentiale si de aceea investitiile mele s-au concentrat in investitii financiare, mult mai transparente", a adaugat Verestoy. Reprezentantii Accor au anuntat ca in perioda urmatoare va fi continuat procesul de integrare, astfel ca pana la sfarsitul anului compania din Covasna va intra sub brand Accor si nu se va mai numi Hungastro. Centrele de productie vor functiona insa separat, fiind axate pe productia in zona de interes regionala, conform portofoliului de clienti detinut de fiecare.
"Vom dezvolta unitatea din Covasna pentru ca ne permite in primul rand un acces mai rapid in zona, iar compania va continua sa produca in primul rand pentru clientii sai, din zona de vest a tarii", a declarat Malan.
Piata tichetelor de masa este controlata la momentul actual, in proportie de 95%, de patru mari jucatori, Accor Services, Sodexho, Cheque Dejeuner si BluTicket, restul find pietei fiind divizat intre emitenti regionali.
Reprezentantii Accor nu anunta cresteri deosebite ale pietei deoarece segmentul in care activeaza a cunoscut o maturizare rapida, din 1998-1999, cand a fost aprobata legea tichetelor de masa si pana in prezent.
"Este o piata care s-a maturizat foarte repede, in 4-5 ani, iar acest lucru se datoreaza ratei de penetrare mari. In Romania, ca si in Belgia, Italia sau Cehia aproximativ 50-58% din salariati beneficiaza de tichete, in timp ce in Franta doar 10-12% din salariati sunt utilizatori", a spus Malan. Diferenta consta si in faptul ca in Franta sunt utilizate doar tichete de tip restaurant sau cadou, neexistand tichete de masa care pot fi utilizate la orice unitate care comercializeaza bunuri de larg consum, precum in Romania.
Rata de dezvoltare a pietei in segment este foarte mica deoarece este direct proportionala cu numarul de angajati si companiile noi care apeleaza la remunerarea angajatilor prin tichete de masa. Angajatorii recurg la remunerarea angajatilor prin acordarea de tichete de masa deoarece cheltuielile pentru acordarea tichetelor cu o valoare maxima de 7,56 lei pentru fiecare zi lucratoare sunt deductibile fiscal si exonerate integral de taxe si impozite salariale si patronale, astfel ca acordarea tichetelor de masa aduce angajatorilor economii de 55%, fata de varianta in care acorda salariatilor o marire de salariu net egala.
O alta sursa de crestere a pietei tichetelor de masa ar putea veni chiar din partea sectorului bugetar, unde doar salariatii din sectorul sanitar beneficiaza de tichete de masa. "Daca s-ar introduce tichetul de masa in tot sectorul bugetar, atunci piata ar creste cu 30%. Pana atunci, principala nisa este tichetul cadou, care reprezinta aproximativ 10% din piata", a spus Malan.
Introducerea tichetelor de masa ar ridica piata de profil la o valoare de aproximativ 1,5 mld. euro de la aproximativ 1,15 mld. euro in prezent, in conditiile in care valoarea medie a unui tichet de masa este de 7,4 lei, iar aproximativ 2,5 milioane de salariati beneficiaza de aproximativ 18 tichete lunar.
Jucatorii din piata de ticketing urmaresc cu interes aprobarea proiectului care prevede introducerea tichetelor de vacanta, tichete ce ar putea aduce un plus semnificativ afacerilor derulate. "Tichetul de vacanta are potential in Romania pentru ca exista deja obiceiul de a acorda angajatilor prime de vacanta. Nu stim care va fi reactia angajatorilor, dar sigur va creste numarul angajatilor care isi vor permite sa plece in concediu", a spus Malan.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO