Companii

Proprietarul Zara investeste 5 mil. euro in extinderea retelei de magazine

Proprietarul Zara investeste 5 mil. euro in extinderea retelei de magazine

Zara are o pondere de 60% in cifra de afaceri anuala a Inditex

24.06.2008, 20:48 120

Retailerul spaniol Inditex, care detine brandul Zara, a adus 17,5 mil. lei (4,8 mil. euro) la capitalul a trei dintre firmele din Romania, respectiv Pull and Bear, Stradivarius si Bershka, potrivit datelor publicate in Monitorul Oficial.
"Putem confirma existenta unor planuri de deschideri de magazine in Bucuresti si Timisoara, pentru a doua jumatate a anului", au declarat reprezentantii Inditex.
Grupul activeaza la nivel local cu mai multe branduri de retail, Zara, Stradivarius, Oysho, Bershka si Pull and Bear.
In luna aprilie, odata cu deschiderea mall-ului Baneasa Shopping City din Capitala, Inditex a lansat local alte doua branduri ale sale, Massimo Dutti si Zara Home, pe care intentioneaza sa le duca si in alte centre comerciale. Primele branduri ale Inditex lansate in Romania au fost Zara si Pull and Bear, primele magazine fiind deschise printr-un acord de franciza cu compania Azadea Group. Odata cu accelerarea expansiunii pe piata romaneasca, retailerul spaniol a schimbat strategia, aducand investitii directe si mai multe branduri din portofoliu.
Cele mai recente deschideri ale Inditex au fost in mall-ul City Park din Constanta.
Printre orasele vizate de extinderea grupului spaniol se numara si Iasiul. Potrivit reprezentantilor Iulius Grup, centrul comercial Iulius Mall din Iasi a semnat deja contracte de inchiriere cu Inditex pentru mai multe magazine, acestea urmand sa fie amplasate in noua aripa a mall-ului.
Inditex, cel mai mare retailer de imbracaminte din Europa, detine in prezent aproximativ 3.700 de magazine in 68 de tari. Pe langa Zara, care are o pondere de 60% in afacerile Inditex, grupul spaniol mai detine sapte branduri, precum Massimo Dutti, cu produse la un pret mai mare decat media celorlalte marci, si Bershka (haine pentru tineri).
La nivel local, numarul retailerilor de imbracaminte prezenti pe piata va creste odata cu finalizarea proiectelor de centre comerciale.
Colliers International estimeaza ca in 2010 vor fi pe piata romaneasca 132 de metri patrati de centre comerciale la mia de locuitori, de aproape opt ori mai mult decat erau anul trecut. In acest interval, numarul centrelor comerciale din Romania va creste de la 23 la 110, in special datorita dezvoltatorilor straini.
Printre concurentii Inditex la nivel local se mai numara Mango, Marks & Spencer sau Next.
In plus, C&A, unul dintre cei mai importanti retaileri de imbracaminte, cu peste 1.000 de magazine in Europa, si-a anuntat si el intentia de a intra in Romania anul viitor. La randul sau, retailerul american GAP si-a anuntat extinderea in mai multe tari din Europa Centrala si de Est, inclusiv Romania, printr-un acord de franciza cu grupul elen Marinopoulos.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO