Companii

PwC: Extinderea mallurilor afecteaza supermarketurile

23.07.2008, 19:43 13

Pe piata spatiilor comerciale sunt necesare corectii din cauza supraofertei din unele orase, care face "victime" si in randul retelelor de supermarketuri, potrivit unui studiu al companiei PricewaterhouseCoopers (PwC).
In unele orase din tara stocul de spatii comerciale aflat in dezvoltare este mult mai mare decat oferta care ar putea fi absorbita, desi la nivelul anului trecut cresterea pietei, raportat la numarul populatiei, a fost de 5 - 6 ori mai mica fata de media europeana.
"Acest lucru (necesitatea unor corectii pe piata romaneasca de retail - n. red.) a fost demonstrat si de decizia unor investitori de a abandona proiecte de supermarketuri din zonele aglomerate cu astfel de dezvoltari imobiliare", a declarat Speranta Munteanu, director real estate leader in cadrul PwC Romania.
Reprezentantii PwC nu au precizat pana la inchiderea editiei ce retele de supermarketuri si-au abandonat planurile.
Extinderea retelelor de supermarketuri si hipermarketuri este, in prezent, in stransa legatura cu cea a centrelor comerciale, care au printre chiriasi, de cele mai multe ori, un supermarket sau chiar un hipermarket.
In ciuda supraofertei din unele orase, precum Arad sau Targu-Mures, piata ramane in continuare atractiva, datorita ratelor de rentabilitate ridicate pe care le ofera, potrivit PwC.
Cele mai atractive orase din Europa in ceea ce priveste atractivitatea investitiilor si perspectivele de dezvoltare sunt Moscova si Istanbul, potrivit unui studiu asupra a 27 de tari, realizat de PwC.
Urmatoarele trei locuri sunt ocupate de Hamburg, M?nchen si Paris, in timp ce Londra se afla pe pozitia a 15-a in topul investitiilor si pe locul 13 in ceea ce priveste dezvoltarile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO