Jucătorii din comerţul modern au deschis în 2015 aproape 200 de magazine noi, păstrând astfel ritmul expansiunii din ultimii ani, pariind pe unităţi mici, respectiv supermarketuri şi magazine de proximitate. Retailerii au scos anul trecut din buzunare 130-180 de milioane de euro, potrivit estimărilor ZF, pentru a duce universul de comerţ modern la aproape 1.700 de magazine. Pentru prima dată în ultimii ani însă, campionul expansiunii nu a mai fost lanţul belgian Mega Image, ci reţeaua de supermarketuri Profi, controlată de fondul polonez de investiţii Enterprise Investors.
Astfel, Profi a terminat anul 2015 cu un total de 367 de unităţi sub mai multe formate şi branduri, numărul magazinelor fiind mai mare cu 92 comparativ cu cel de la finalul lui 2014. Profi a anunţat pentru anul trecut un ritm al expansiunii cel puţin similar cu cel din 2014, adică peste 70 de magazine, vorbind chiar de posibilitatea inaugurării a peste 100 de supermarketuri şi unităţi de proximitate. Compania vrea de altfel să continue expansiunea şi în 2016 într-un ritm similar.