Companii

Rompetrol Downstream a trecut pe profit si ataca pozitia de lider a Petrom

Rompetrol Downstream a trecut pe profit si ataca pozitia de lider a Petrom

La sfarsitul anului trecut, 185 de puncte de alimentare cu carburanti erau in sistem de franciza

18.02.2008, 22:10 77

Segmentul de distributie de carburanti a grupului petrolier Rompetrol, condus de omul de afaceri Dinu Patriciu, a trecut la sfarsitul anului trecut pe profit, consemnand un castig net de 2,9 milioane de dolari (1,97 milioane de euro) in 2007, fata de pierderea de 13,8 milioane de dolari (9,38 milioane de euro) inregistrata cu un an in urma.
Cifra de afaceri a ajuns la 1,8 miliarde de dolari (1,2 miliarde de euro) la sfarsitul anului 2007, in crestere cu 35% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Rezultatele prezentate sunt consolidate, neauditate, calculate conform standardelor de contabilitate internationale si reunesc performantele companiilor Rompetrol Downstream, Rom Oil si Rompetrol Logistics.
"Cifra de afaceri a companiei a cunoscut un trend ascendent in 2007 datorita cresterii numarului de clienti (crestere intensiva - n.r.) si a extinderii retelei de statii de carburanti (crestere extensiva - n.r.)", au explicat reprezentantii Rompetrol Downstream. Totodata, compania estimeaza pentru anul acesta o crestere a volumelor vandute cu 20% fata de 2007, ceea ce va plasa compania cu doar doua puncte procentuale in spatele principalului concurent, Petrom, in ceea ce priveste cota de piata. Intentia declarata a Rompetrol este aceea de a-si tripla numarul de benzinarii pana in 2009, in conditiile in care Petrom nu a anuntat un program la fel de ambitios de extindere pe plan local. In prezent, reteaua Rompetrol numara 400 de puncte de alimentare din care 115 sunt statii proprii. La sfarsitul anului trecut, 185 de puncte de alimentare erau in sistem de franciza. Petrom controleaza aproximativ 600 de benzinarii.
Potrivit informatiilor Rompetrol, prin intermediul segmentului de distributie s-au comercializat anul trecut 1,24 milioane de tone atat pe segmentul de retail (statiile de benzinarii - n.r.), cat si pe piata en-gros. In conditiile in care piata produselor petroliere a fost anul trecut de 5 milioane de tone, cota de piata a Rompetrol a fost anul trecut de 24,7%. Pentru anul acesta, compania estimeaza o crestere a volumelor vandute de 20%, adica pana la aproximativ 1,5 milioane de tone. In conditiile in care piata va ajunge anul acesta la 5,35 milioane de tone, consemnand un ritm de crestere de 7% fata de anul trecut, cota de piata a celor de Rompetrol va ajunge la 28%, situandu-se la doar doua puncte procentuale in spatele Petrom, cel mai mare jucator din piata in acest moment.
Totodata, Rompetrol a demarat o noua strategie anul trecut prin intermediul careia se urmareste alimentarea marilor clienti industriali exact in locul in care acestia isi desfasoara activitatea. Strategia adoptata face parte dintr-un intreg arsenal al marilor companii petroliere care vizeaza atragerea unui numar cat mai mare de clienti. Printre acestea se numara restaurantele amplasate in benzinarii, posibilitatea platii unor facturi, locuri de joaca pentru copii, plata politelor de asigurare si altele.
"In 2007, compania a lansat un nou proiect, Rompetrol Internal Basis, un rezervor de benzina amplasat in incinta companiei clientului. Acest proiect vizeaza clientii din mediul agricol si de constructii. La sfarsitul anului 2007, functionau 65 de statii interne", spun reprezentantii Rompetrol Downstream. Acestia nu au precizat care sunt companiile cu care colaboreaza pentru acest proiect.
Odata cu profitul net inregistrat anul trecut, Rompetrol Downstream se numara printre putinii retaileri de carburanti care au reusit sa incheie anul cu o activitate profitabila. Petrom, cea mai mare companie romaneasca, spune ca in aproximativ trei ani va putea atinge pragul de rentabilitate dupa ce intreaga retea a fost supusa unor modificari majore.
O alta companie care reuseste sa fie profitabila exclusiv pe segmentul de retail este filiala locala a grupului petrolier ungar MOL care in primele noua luni ale anului trecut a raportat un profit net de 6 milioane de euro, nivel similar cu intreg castigul raportat pe 2006.
Anul trecut, segmentul de distributie a Rompetrol a inregistrat un profit operational (EBIT - n.r.) de 35,6 milioane de dolari (24,2 milioane de euro), in crestere cu 119% comparativ cu sfarsitul anului 2006.
In ceea ce priveste strategia grupului Rompetrol la nivel international, aceasta vizeaza triplarea numarului de benzinarii, de la aproximativ 600 de locatii, cat are in prezent, la 1.800 de unitati pana la inceputul anului 2010. In afara de piata locala, grupul Rompetrol mai este activ pe pietele din Bulgaria, Franta, Albania, Georgia si Republica Moldova, planurile de extindere vizand si piata din Serbia si cea din Italia.
In vara anului trecut, compania Rompetrol Holding, inregistrata in Elvetia, detinuta de omul de afaceri Dinu Patriciu alaturi de partenerul sau american Phil Stephenson, a vandut companiei petroliere de stat din Kazahstan, KazMunaiGaz, o participatie de 75% din actiunile The Rompetrol Group, inregistrat in Olanda.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO