Companii

Tendinţe. Un nou segment de comerţ recapătă contur - angrourile româneşti. Cinci companii cu afaceri de 1,2 mld. lei readuc în prim-plan un model de business ce aminteşte de comerţul din anii ’90

Dezvoltarea reţelelor de cash&carry Metro şi Selgros a dus mai întâi la dispariţia angrourilor tradiţionale care au văzut cum clienţii le migrează către aceste magazine moderne. Astăzi însă, încet dar sigur, au apărut din nou astfel de businessuri.

Dezvoltarea reţelelor de cash&carry Metro şi Selgros a dus mai întâi la dispariţia angrourilor tradiţionale care au văzut cum clienţii le migrează către aceste magazine moderne. Astăzi însă, încet dar sigur, au apărut din nou astfel de businessuri.

Autor: Cristina Roşca

10.04.2024, 00:07 646

Cu ce vin la fileu: adaosuri mici şi preţuri pe măsură.

În anii ’90, comerţul românesc era dominat clar de magazinele locale, operate de antreprenori autohtoni care începuseră după comunism să ofere produse fel de fel pe o piaţă care era flămândă după bunuri alimentare şi non-alimentare. Unele dintre aceste magazine erau deja tradiţionalele chioşcuri, în timp ce altele erau angrourile.

Odată cu venirea marilor actori inter­naţionali - în frunte cu Metro în 1996, piaţa s-a schimbat şi zeci de mii de operatori locali au tras obloanele. Dezvoltarea reţelelor de cash&carry Metro şi Selgros a dus mai întâi la dispariţia angrourilor tradiţionale, care au văzut cum clienţii le migrează către aceste magazine moderne.

Astăzi însă, încet dar sigur, au apărut din nou sau au revenit în prim-plan astfel de businessuri. Mai mult, unele îşi fac loc şi-n topul celor mai dinamice afaceri din comerţul local. Este cazul Ability Trade SRL din Brăila, Geolaila Comimpex SRL din Bucureşti, Decenu Noi Retail S.R.L. din Ilfov, DCN EU Cash&Carry din acelaşi judeţ şi Lucidus SRL din Bucureşti. Acesta nu este un top şi nu este exhaustiv.

Ziarul Financiar a selectat cinci compa­nii despre care ştie că operează pe acest for­mat şi a încercat să le afle povestea tocmai pentru că în această perioadă există o orien­tare a clienţilor către magazinele de profil.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro