Companii

Un alt look pentru cea mai visata masina din lume

06.06.2001, 00:00 12



Cea mai iubita supermasina din lume va avea incepand cu luna septembrie o fata noua. Compania Porsche a restilizat modelul 911 Carrera, daruindu-i in acelasi timp si mai multa putere precum si dotari de cea mai buna calitate, pentru a-l diferentia de fratele sau Boxter.

Pentru cei ce viseaza la un Porsche, o alta surpriza placuta este si faptul ca pretul va ramane la nivelul actual.

Noile modele Carrera au imprumutat estetica celor mai luxoase masini produse de Porsche in gama 911, si anume Turbo si GT2. Partea frontala a beneficiat de cele mai drastice schimbari de design, lampile avand acum forme mult mai rotunde si de mai mare amplitudine.

In afara de faptul ca amintesc foarte bine de modelele clasice 911, noul aspect poate fi considerat si raspunsul companiei la criticile referitoare la principalul repros al clientilor: gama actuala 911, lansata pe piata in 1997, este foarte apropiata estetic de modelul Boxter, disponibil la un pret cu o jumatate mai mic.

Potrivit analistilor sectorului auto, Porsche a inteles in sfarsit ca, desi prin folosirea de platforme comune mai multor modele se economisesc bani, aceasta politica este pe termen lung una generatoare de pierderi, clientii preferand Boxter-ul.

Pe langa noile faruri, intregul ansamblu frontal al masinii a fost restilizat. Profilul este mai alungit, ceea ce se traduce prin o mai mare aerodinamicitate si o mai mare stabilitate la viteze ridicate.

Nici spatele masinii nu a scapat atentiei inginerilor germani. Din nou, ideile sunt inspirate de liniile modelului Turbo, astfel incat noile Carrera vor avea un spoiler mult mai masiv, iar cele doua tevi de esapament vor fi "gemene".

La modificarile estetice se adauga o noua generatie de jante din aliaj usor precum si noi culori de vopsea pentru caroserie.

Proprietarii de modele Turbo nu trebuie insa sa se ingrijoreze. Noua gama Carrera pune accentul pe performantele tehnice si nu neaparat pe aspectul agresiv.

Asa cum se asteapta toata lumea din partea unei firme precum Porsche, Carrera '02 va dispune de mai multa putere decat modelele actuale, care cu cei 300 de cai-putere incepusera sa piarda teren in fata unui BMW M3 (343 CP) sau a unui Maserati 3200GT (370 CP).

Noul propulsor propus de germani va avea o capacitate crescuta de la 3,4 la 3,6 litri, fapt ce are ca rezultat o putere de 320 CP.

Performantele vor fi identice atat in cazul tractiunii pe doua roti (Carrera 2) cat si in cazul tractiunii integrale (Carrera 4), viteza maxima atingand nivelul de 284 kilometri pe ora.

Porsche spune insa ca cea mai importanta schimbare va fi acceleratia de la zero la o suta de kilometri pe ora, care va scadea pentru prima sub pragul de 5 secunde.

O alta premiera este faptul ca firma a decis sa lanseze in acelasi timp atat varianta coupe cat si varianta Cabrio. De asemenea, tot pentru prima oara, 911 Cabrio va avea luneta construita din sticla si echipata cu sistem de dezaburire.

In ceea ce priveste interiorul, pentru noul 911 Carrera, Porsche va folosi noi materiale plastice si textile, in primul rand din cauza numeroaselor critici referitoare la calitatea finisarii. Sa nu uitam ca vorbim despre masini ce pot depasi pretul de 80.000 de dolari!

In ceea ce priveste preturile, in Romania veti putea comanda la inceputul anului viitor masini din noua gama Carrera prin importatorul oficial al companiei Porsche Romania.

In prezent este disponibil pe piata romaneasca modelul 911 Carrera 2 (cu tractiune pe fata) si 4 (cu tractiune integrala). Acestea pot fi achizitionate in rate si leasing, pe o perioada intre 1 si 3 ani) prin finantare interna (prin Porsche Leasing) sau externa (prin POrsche BAnk).

Pretul acestor modele variaza intre 123.038 de marci germane pentru CArrera 2 Coupe si 147.429 de marci germane pentru modelul Carrera 4 Cabrio. Preturile nu includ taxele si sunt valabil epentru dotarile standard.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO