Companii

Victor Osorhan, producatorul de sacose VirtualWERK: Patronul este si el tot un angajat, doar ca are o relatie mai buna cu seful

Victor Osorhan, producatorul de sacose VirtualWERK: Patronul este si el tot un angajat, doar ca are o relatie mai buna cu seful

Victor Osorhan, manager al VirtualWERK: Statisticile spun ca doar 5% din oameni reusesc intr-o afacere proprie, deci sa nu te astepti la incurajari de la ceilalti 95%. Tot conform statisticilor, noua din zece afaceri esueaza, deci fii pregatit sa cazi si de noua ori daca e cazul, pentru a reusi a zecea oara.

08.05.2008, 19:41 178

"Cred ca trebuie sa fii impins de o dorinta puternica de a face lucrurile altfel, in stilul tau, la care mai trebuie adaugat curaj, hotarare si rabdare. Cand iti iei viata in propriile maini, riscurile si responsabilitatile sunt mai multe", e de parere Victor Osorhan, manager al firmei producatoare de sacose personalizate VirtualWERK, din Bucuresti.
Victor Osorhan avea doar 19 ani in 1997 cand a pornit afacerea de producere de sacose personalizate, prin infiintarea firmei VirtualWERK in Bucuresti.
Dupa o scurta perioada in care a colaborat cu o firma de productie publicitara, Osorhan a decis sa-si deschida propriul atelier de serigrafie destinat productiei publicitare, timp in care a cautat in mod constant clienti si a vandut produsele realizate de alte firme, mai experimentate.
"La inceput am ales domeniul productiei publicitare, dar ulterior ne-am specializat in producerea de sacose personalizate. Acestea erau cel mai bine vandute produse ale noastre si am considerat ca astfel ne putem concentra mai bine pe cresterea calitatii si eficientei productiei", declara Osorhan.
Diferenta dintre a fi angajatul cuiva si propriul tau stapan este, dupa spusele lui o chestiune de nuanta. "Patronul este si el tot un angajat, doar ca este angajat la el insusi, iar asta ii asigura o relatie mai buna cu seful", declara el.
Odata cu demararea unei afaceri pe cont propriu, Victor Osorhan s-a confruntat cu noi provocari, atat din cauza varstei fragede si a lipsei de experienta cu oamenii, dar si din punct de vedere financiar. "Sa fii patron inseamna mai multe responsabilitati dar si mai multe recompense. Trebuie sa accepti ca problemele de la firma nu se termina la ora cinci, ci vin cu tine acasa, iar deciziile importante nu te lasa uneori sa dormi noaptea", spune Osorhan.
Primii ani au fost cei mai grei pentru Victor Osorhan, deoarece firma avea nevoie de un portofoliu de clienti fideli. Pentru a obtine cat mai multi clienti, directorul a pornit de la zero, "dand telefoane si sunand din usa in usa". Cu timpul, oamenii au inceput sa recomande serviciile firmei sale, astfel incat in prezent, VitualWERK detine site-ul Sacose.ro, prin intermediul caruia sunt prezentate produsele firmei.
Inceperea propriu-zisa a activitatii de productie a venit inainte de a fi programata. "Reusisem sa iau o comanda buna de sacose de serie mica, ceea ce pentru mine era extraordinar, dar am avut parte de o surpriza neplacuta din partea furnizorilor mei, care mi-au spus ca sunt prea aglomerati si nu le pot produce. Fiind perioada de dinainte de sarbatorile de iarna, toate firmele producatoare erau ocupate. Pur si simplu nu am acceptat rusinea de a-i spune clientului meu ca nu ii pot onora comanda", isi aminteste Osorhan.
In numai doua saptamani, directorul VirtualWERK a reusit sa gaseasca un furnizor de sacose albe si a pornit din resurse proprii un atelier de imprimerie.
VirtualWERK a inceput astfel producerea de sacose de serie mica, adica intre 200 si 5000 de bucati pe comanda, profitand de situatia creeata de marile fabrici, care refuza orice comanda mai mica de 10.000 de bucati.
"Avem clienti cu care colaboram de la inceputul activitatii. Pe atunci comandau cate 200 de sacose, acum comenzile lor se apropie de 10.000 de bucati. As putea spune ca am crescut impreuna, dar clientii sunt mai exigenti acum si astfel suntem obligati sa tinem pasul cu piata", spune Osorhan.
In ceea ce priveste studiile, Victor Osorhan nu poate spune ca a avut o baza teoretica pentru afacerea sa si abia acum, dupa ce firma sa a devenit cunoscuta si are un portofoliu de clienti fideli se poate dedica studiilor in domeniu.
"Initial am inceput Politehnica, dar pe masura ce firma incepuse sa se dezvolte, mi-am dat seama ca ingineria nu se mai potriveste cu ce vreau eu sa fac. Astfel, am abandonat facultatea dupa trei ani de studii si m-am dedicat afacerii. Acum, cand firma e bine organizata si imi ofera ceva mai mult timp, pot fi din nou student, de data aceasta la Marketing", afirma Osorhan.
Odata cu primul angajat, Victor Osorhan a avut un sentiment de usurare, deoarece, dupa cum chiar el confirma, sa muncesti singur este foarte greu.
"Cel mai greu mi-a fost sa gasesc oamenii potriviti. In primii ani lipsa de experienta in lucrul cu oamenii si-a spus cuvantul. Am fost doi oameni la inceput in firma si noi faceam totul. Pe masura ce ne-am permis sa facem angajari pentru a mai distribui din sarcini, lucrurile au devenit mai simple si mai eficiente. In prezent am reusit sa formez o echipa de incredere, de care ma declar foarte multumit", a declarat Victor Osorhan.
In ciuda dificultatilor cu care s-a confruntat in cei 11 ani de activitate ai firmei, Victor Osorhan este satisfacut si increzator in roadele muncii lui, iar greutatile au devenit pentru el un motiv de ambitie.
"Initial m-am lovit de multe probleme pe care le consideram exterioare mie, cum ar fi lipsa banilor, pregatirea oamenilor sau conditiile pietei. Ulterior mi-am dat seama ca doar de mine depinde cum reusesc sa gasesc fonduri pentru noi investitii, colaboratori bine pregatiti si seriosi sau cum sa imi gasesc segmentul de piata", declara Osorhan.
Teama nu are ce cauta in calea succesului unui antreprenor si Victor Osorhan stie acest lucru mai bine ca oricine. "Daca iti asculti temerile, multe lucruri rele se pot intampla, dar cat timp faci lucrurile bine, nu ai de ce sa te temi. Momentele critice se depasesc cu rabdare. Solutii exista mereu, cred ca cea mai valoroasa lectie pe care am invatat-o in acest timp a fost sa nu ma intorc din drum cand ma lovesc de un aparent esec", declara Osorhan.
Pentru viitor, directorul VirtualWERK spera ca firma sa se dezvolte, iar numarul de clienti sa creasca in ritm sustinut. Cum Victor Osorhan este un antreprenor dispus sa incerce mereu lucruri noi pentru a-si atinge obiectivele, in urmatorii ani va incerca sa realizeze in paralel un proiect in domeniul New Media despre care este foarte incantat. Acesta consta intr-un site de stiri 100% pozitive, StiriBune.ro, care isi propune sa ofere o alternativa la stirile violente si la mesajele negative. Osorhan spune ca StiriBune.ro s-a ivit din ideea demonstrata stiintific de cercetatorii fizicii cuantice si anume ca o idee buna si pozitiva este de zeci de mii de ori mai puternica decat una negativa.
"Statisticile spun ca doar 5% din oameni reusesc intr-o afacere proprie, deci sa nu te astepti la incurajari de la ceilalti 95%. Tot conform statisticilor, noua din zece afaceri esueaza, deci fii pregatit sa cazi si de noua ori daca e cazul, pentru a reusi a zecea oara. Nu te descuraja, invata din greseli dar mai ales invata din greselile altora. Nu-i lasa niciodata pe altii sa ia decizii pentru tine si mai ales nu-i lasa pe altii sa gandeasca pentru tine", afirma Victor Osorhan.
Intrebat daca este viitorul milionar in euro al Romaniei, tanarul afacerist a declarat ferm ca da, dar ca acest proces este lung si tine de multi factori. "O afacere trebuie sa creasca. Daca se mentine abia pe linia de plutire, inseamna ca ceva nu merge bine si ca trebuie sa incerci ceva nou. Nu cred ca doar din aceasta afacere pot deveni milionar in euro, indiferent de gradul de dezvoltare al firmei. In schimb, daca vreau sa combin mai multe proiecte, cred ca am toate sansele", a declarat Osorhan.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO