Piaţa muncii se îndreaptă spre parteneriat între angajat şi angajator, a spus Anca Moldoveanu, Corporate Manager, NN România, în cadrul ZF HR CONFERENCE. Viitorul resurselor umane. Cum văd marii angajatori provocările anului 2024.
„Vedem o piaţă a muncii în care se consolidează un parteneriat între angajat şi angajator, bazat pe doi piloni: flexibilitatea, care cuprinde factori precum lucrul de oriunde sau posibilitatea de a opta pentru beneficiile care contează pentru angajat, şi rolul de educare pe care din ce în ce mai mulţi angajatori şi-l asumă în cadrul acestui parteneriat. Este o abordare responsabilă a angajatorilor, care se reflectă în acest demers de educare în rândul angajaţilor cu privire la contextul mai larg al pieţei muncii”, a spus Anca Moldoveanu în cadrul evenimentului.
Ce a mai spus Anca Moldoveanu
Fiecare companie observă acum rezultatul eforturilor şi iniţiativelor pe care le-a derulat încă dinainte de pandemie. Dacă exista deja o cultură organizaţională solidă, care a pus accent pe implicarea şi autoritatea oamenilor, cu siguranţă se observă aceeaşi implicare a angajaţilor şi acelaşi mod de lucru eficient şi în contextul actual. La NN România, flexibilitatea în modul de lucru exista încă dinainte de pandemie şi se menţine în continuare. Schimbarea este o constantă cu care ne-am obişnuit, dar ea necesită agilitate, atât în interiorul organizaţiei, cât şi în afara ei, pentru a rămâne eficientă şi conectată cu oamenii săi.
Leadershipul este un factor determinant al culturii organizaţionale prin puterea liderilor de a atrage oameni cu aceleaşi valori. Leadershipul specialiştilor în HR este deosebit de important, prin rolul de educare pe care aceşti lideri îl pot avea în rândul angajaţilor, aducându-le acestora o perspectivă pe termen lung a pieţei muncii, şi nu doar o perspectivă a momentului. În formularea politicii de beneficii pe care le acordă angajaţilor, se gândesc la starea de bine a echipei atât în prezent, cât şi într-un viitor mai îndepărtat. Vedem acest lucru în industrii dinamice şi competitive precum cea de IT, în care liderii de HR privesc dincolo de beneficiile solicitate în prezent de către angajaţi, către beneficii cu valoare pe un termen mai lung pentru sănătatea şi viitorul lor financiar. O altă tendinţă pe care am observat-o în piaţă este în rândul retaierilor din FMCG, care sunt şi cei mai mari angajatori, anume că au îmbunătăţit foarte mult segmentul beneficiilor acordate angajaţilor, inclusiv cu soluţii care merg dincolo de componenta financiară şi se concentrează pe starea de bine, sănătatea şi stilul de viaţă al angajaţilor.
Vedem o creştere pentru produsele din portofoliul nostru, pe segmentele de pensii private şi asigurări de sănătate. Dacă până acum companiile s-au concentrat mai mult pe abonamentele medicale, care adresează cu precădere zona de prevenţie, observăm în ultima vreme o cerere în creştere din partea companiilor pentru asigurări de sănătate, care acoperă nevoi precum spitalizare, intervenţii chirurgicale etc., deci merg dincolo de palierul de prevenţie.
Pentru NN România, ca angajator, retenţia este cel mai important aspect la care ne uităm şi care are ca fundament brandul de angajator. Din punctul nostru de vedere, brandul de angajator se construieşte pornind de la opinia angajaţilor şi ceea ce spun şi cred despre angajator. În acest sens, este deosebit de important ca organizaţie să fii aproape de angajaţii tăi într-un mod autentic şi cu beneficii care contează pentru ei, pliate pe nevoi şi pe stilul lor de lucru şi de viaţă. Flexibilitatea în procesele de HR, dar şi în beneficiile acordate, joacă un rol tot mai mare în strategiile de atragere şi motivare a talentelor, alături de o comunicare constantă şi clară cu privire la beneficiile acordate echipei. Nu în ultimul rând autenticitatea, acea consistenţă între ceea ce eşti ca organizaţie şi modul în care te prezinţi în exterior, este al treilea element important în construcţia brandului de angajator.
În ceea ce ne priveşte, starea de bine a echipei a fost întotdeauna o preocupare pentru NN România şi avem o abordare integrată, prin care acordăm atenţie tuturor aspectelor care contribuie la wellbeing. Totodată, ne implicăm inclusiv la nivelul partenerilor noştri de business în transferul bunelor practici în ceea ce priveşte wellbeing-ul angajaţilor, prin organizarea de ateliere care să le ofere cunoştinţe şi instrumente în acest sens.