• Leu / EUR4.9366
  • Leu / GBP5.6319
  • Leu / USD4.9920
From Vis To Biz

From Vis To Biz, un proiect Ziarul Financiar realizat în parteneriat cu OTP Bank. Duo Distribution, distribuitor FMCG: „Companiile internaţionale reprezintă 70% din business, sunt strategici pentru noi, cu ei deschizi uşa magazinelor“

18.08.2022, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Duo Distribution este o companie înfiinţată în 1991 în Constanţa, iar anul acesta va depăşi pragul de 100 milioane lei venituri.

Laurenţiu Petculescu, unul dintre proprietarii Duo Distribution, un distribuitor de bunuri de larg con­sum din Constanţa, cu un portofoliu de clienţi în mare parte format din com­panii internaţionale, spune că aceste firme au un mod diferit de a face business, mult mai coerent şi stabil decât companiile locale, ceea ce le asigură mult mai multe şanse de reuşită faţă de producătorii locali.

„Businessul nostru se bazează în mare parte pe produsele marilor com­panii internaţionale, reprezintă cam 70% din business, în timp ce firmele locale reprezintă doar 30%. Ei sunt strategici pentru noi, cu ei deschizi uşa magazinelor. Ei au brand, know-how, marketing, sunt şi mai bine pregătiţi, fiind în mai multe regiuni au avut timp să greşească şi să înveţe mai mult, dar te ajută. Noi încercăm să ne ghidăm mult după modul lor de a face business. Te ajută şi creşti“, spune Laurenţiu Petculescu în cadrul emisiunii From Vis To Biz, un proiect Ziarul Financiar realizat în parteneriat cu OTP Bank.

Spre exemplu, datorită gigantului Nestle, compania de distribuţie a ieşit din judeţul Constanţa în 2006, reuşind astfel să se extindă şi către judeţele Ialomiţa şi Călăraşi, apoi şi în Bucureşti. El este de părere că pro­ducătorii locali nu reuşesc să îşi con­struiască businessul sub aceeaşi formă ca firmele internaţionale din cauza lipsei de viziune.

„Dacă este o problemă, ei alocă un om în plus ca să rezolve acea problemă, pe când noi, dacă avem o problemă, ne direcţionăm resursele acolo, dar nu am angaja neapărat pe cineva pentru a găsi soluţii“, explică Laurenţiu Petculescu.

Laurenţiu Petculescu, alături de fratele său George Petculescu, conduc împreună businessul început de tatăl lor în 1991. Afacerea nu a început cu această direcţie încă de la început, ci a fost iniţial un magazin de ziare şi diverse lucruri. În 1994, compania a trecut pe partea de distribuţie, după ce s-a ivit o oportunitate. După ce au semnat cu o serie de branduri mari din piaţa de bunuri de larg consum, în 2014, businessul a adăugat o nouă divizie şi anume importurile proprii.

„Ne-am dat seama că sunt mulţi producători mari în străinătate, care nu sunt interesaţi sau nu sunt încă prezenţi pe piaţa locală. Am văzut în asta o mare oportunitate şi am spus să îi aducem“, mai spune Laurenţiu Petculescu.


From Vis To Biz

Un proiect editorial realizat de Ziarul Financiar  în parteneriat cu OTP Bank, care include emisiuni săptămânale unde vor fi prezente businessuri mici sau mijlocii. Emisiunile aduc în faţă antreprenori din diverse industrii care au ambiţii de dezvoltare sau care au reuşit să transforme doar un vis într-un plan concret de afaceri.


Segmentele către care face distribuţie compania sunt comerţul tradiţional, cel modern, cât şi marile lanţuri de benzinării. Circa 90% din produsele distribuite de către Duo Distribution sunt produse alimentare. Printre marile companii cu care lucrează Duo Distrribution se numără Nestle, Mondelez, Beiersdorf, Johnson Wax, Dr. Oetker, Hame, Mandy Foods, Kandia, Scandia Food şi altele, conform informaţiilor de pe site-ul companiei,

De la începutul activităţii şi pănâ în prezent, cei doi fraţi susţin faptul că piaţa locală de distribuţie s-a schimbat semnificativ, producătorii locali încearcă să ţină pasul cu companiile internaţionale.

„Vedem lansări de produse an de an, marketing mai bun, suport din partea furnziorilor români. În ultimii ani, producătorii români au început să capete experienţă, personalul se mută, poate de la o companie internaţională la una locală, există transfer de know-how.“

Pandemia a avut un impact puternic asupra businessului, existând categorii cu scăderi de 80-90%, mai ales pe partea de vending şi benzinării. Totodată, atât în primul an al pandemiei, cât şi cel de-al doilea, profitul companiei a fost direct afectat din cauza faptului că au existat multe retururi de produse expirate.

„A fost lockdown în martie, în iunie-iulie 2020 au început să vină produse expirate. Toată lumea a făcut provizii, dar termenele au curs, iar din luna iulie 2020 şi până anul trecut, chiar şi acum mai vin, o mulţime de produse expirate şi mulţi clienţi intraţi în insolvenţă, mai ales din partea de comerţ tradiţional.“

Pentru anul acesta, veniturile sunt estimate să depăşească pragul de 100 milioane lei, ceea ce înseamnă o creştere de peste 23% faţă de anul trecut, când cifra de afaceri a fost de 81 milioane lei. Această creştere se datorează atât inflaţiei, cât şi ca urmare a semnării cu mai mulţi producători, dar şi cu mai mulţi clienţi. Compania are un portofoliu de circa 4.000 de puncte în care distribuie produse, pe care le deservesc cu o flotă de circa 80 de maşini.

Pe viitor, cei doi antreprenori nu vizează neapărat extinderea şi către alte judeţe, însă dacă se va ivi oportunitate, cu siguranţa o vor face, spun ei. Mai mult, planurile de viitor includ şi consolidarea businessului în zona de benzinării şi comerţ modern, având în vedere că retailul tradiţional stagnează de câţiva ani, iar lanţurile locale sunt absorbite de jucătorii internaţionali.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea OTP Bank