• Leu / EUR4.9024
  • Leu / GBP5.4966
  • Leu / USD4.4632
From Vis To Biz

From Vis To Biz. Radu Motrea, coproprietar, Mimo, companie care activează în domeniul construcţiilor: Cererea pentru birouri a scăzut, dar s-a mutat către zona rezidenţială

01.12.2022, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

Radu Motrea, coproprietar al companiei Mimo, care activează în domeniul con­struc­ţiilor, spune că, în ultimii ani, cererea s-a mutat din zona clădirilor de birouri, către zona rezidenţială, principalul motiv fiind pan­de­mia care a trimis mulţi angajaţi să lucreze de acasă.

„Cererea s-a mutat de la birouri către rezidenţial, pentru că angajaţii din corporaţii a trebuit să lucreze de acasă, iar nevoia de birouri a scăzut. În momentul de faţă, oferta de spaţii de birouri e mai mare decât cererea, începe încet să se reia activitatea de la birou şi oamenii să se întoarcă în birouri. Sperăm ca de anul viitor să vedem din nou o cerere pe sectorul de birouri“, spune Radu Motrea, în cadrul emisiunii From Vis To Biz, un proiect Ziarul Financiar realizat în parteneriat cu OTP Bank.

Mimo este o companie care activează de 30 de ani pe piaţa construcţiilor, fiind specializată în zona de faţade a clădirilor.

Businessul a ajuns la cea de-a doua generaţie de antreprenori, fiind înfiinţată de tatăl lui Radu Motrea, ulterior preluată de către acesta. Radu Motrea a urmat cursurile Universităţii Tehnice de Construcţii din Cluj-Napoca, iar odată cu absolvirea facultăţii a preluat diverse funcţii în cadrul firmei.

Activitatea businessului se concentrează atât în zona de clădiri de birouri, cât şi către segmentul rezidenţial, cel din urmă câştigând din ce în ce mai mult teren odată cu pandemia. Creşterea preţurilor la materiile prime, resimţită încă de anul trecut pentru piaţa de construcţii locală, a impactat puternic compania Mimo, care a înregistrat creşteri chiar şi de 50-60%.

„Noi lucrăm cu o varietate destul de mare de materiale, deci creşterea este destul de variată. Am fost impactaţi direct de aceste majorări. În unele situaţii a trebuit să le suportăm pentru că eram deja angajaţi în anumite proiecte, iar unii clienţi nu au fost foarte înţelegători, dar a trebuit să finalizăm proiectele. Dacă am fi stagnat, am fi pierdut şi mai mulţi bani, dar per total, nu ne-au destabilizat în aşa măsură încât să facem concedieri sau să întrerupem activitatea“, explică el.

Cu toate acestea, în ultima perioadă, proprietarul companiei a observat o stagnare a creşterii preţurilor. „Nu am mai avut acel trend ascendent, vedem o uniformizare a preţurilor“, adaugă Radu Motrea.

Mimo are şi o unitate de producţie în Sighetu Marmaţiei, unde sunt realizate mare parte din materialele folosite la faţedarea clădirilor.

Povestea firmei a început în 1992, însă în primii ani de activitate, Mimo se ocupa de segmentul de acoperişuri, însă doi ani mai târziu, compania a trecut pe zona de faţade.

„Nu exista nimeni cu experienţă în acest domeniu în piaţă, era ceva nou, iar toate proiectele se distribuiau între 2-3 firme. În anii í90, toate băncile şi-au construit sediile, iar aceştia au fost primii noştri clienţi.“

Compania a avut venituri de 5 milioane euro, însă anul acesta, cifra de afaceri a Mimo va înregistra o uşoară scădere. Compania numără circa 50 de angajaţi.

Radu Motrea spune că planurile de dezvoltare prevăd o creştere a capacităţii de producţie, dar şi o digitalizare a proceselor interne.

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea OTP Bank