♦ La finalul acestui proces, suprafaţa de retail va creşte la peste 70.000 de metri pătraţi, ceea ce va duce şi la o creştere a traficului, care în prezent ajunge la o medie de 60.000 de vizitatori pe zi.
Dezvoltatorul imobiliar Iulius Group, fondat în Iaşi de antreprenorul Iulian Dascălu, lucrează la un proiect de extindere a spaţiilor de retail din ansamblul Palas, decizie luată ca urmare a cererii ridicate venite atât din partea chiriaşilor existenţi, cât şi din partea unora noi.
„În Palas, avem 60.000 de metri pătraţi de retail şi circa 120.000 de metri pătraţi de birouri, dintre care 60.000 de metri pătraţi sunt doar în Palas Campus. Avem peste 50 de companii internaţionale care au sediul în acest proiect, iar la nivel de retail avem numeroase branduri internaţionale. Nu ne oprim aici. Suntem într-o etapă de continuă dezvoltare pentru Palas. Vrem să facem o suplimentare a spaţiilor de retail prin reconfigurarea spaţiilor existente, dar şi prin adăugarea de noi funcţiuni în special pe partea de entertainment – ne dorim să facem cel mai mare spaţiu de joacă pentru copii din regiune, să aducem elemente inovative“, a explicat Raluca Munteanu, director de dezvoltare la Iulius, în cadrul emisiunii online ZF Iaşi te inspiră!.
La finalul acestui proces, suprafaţa de retail va creşte la peste 70.000 de metri pătraţi, ceea ce va duce şi la o creştere a traficului, care în prezent ajunge la o medie de 60.000 de vizitatori pe zi.
„Avem o cerere ridicată de la magazinele existente de modă, care îşi doresc să-şi mărească suprafaţa. Vrem să aducem în perioada următoare şi noi branduri internaţionale high-end. Piaţa ieşeană este suficient de matură încât să susţină mai multe branduri premium. Prima etapă a acestei extinderi va începe în perioada următoare şi se va finaliza în aproximativ un an.“
Iulius şi-a început dezvoltarea în Iaşi în anul 2000, odată cu inaugurarea Iulius Mall, un centru comercial cu o suprafaţă de 27.000 de metri pătraţi care la acel moment era al doilea mall din ţară ca mărime şi primul mall din afara Capitalei.
În 2012, grupul a inaugurat Palas, primul său proiect mixt. Atunci a fost luată decizia de schimbare a strategiei şi de tranziţie de la dezvoltator de centre comerciale la dezvoltator de proiecte de regenerare urbană.
„Am simţit că viitorul industriei de real estate este format din proiecte care reunesc mai multe funcţiuni. Am crescut organic, nu suntem un dezvoltator speculativ. În acest moment, dezvoltările Iulius din Iaşi cumulează aproximativ 500 de milioane de euro. Doar Palas reprezintă circa 320 de milioane de euro, iar restul se împarte între Palas Campus, Iulius Iaşi şi proiectele Family Market.“
Despre Iaşi, Raluca Munteanu spune că s-a dezvoltat foarte mult din punctul de vedere al atractivităţii sale pentru companiile multinaţionale. Doar ca un exemplu, dacă în 2008, în acest oraş sectorul IT număra 3.300 de angajaţi, în 2022 numărul urcase până la 15.700. Astăzi, în Iaşi sunt 24.000 de angajaţi care lucrează în IT şi oursourcing, adaugă ea.
„Iaşi este un oraş academic foarte puternic. Este un oraş în care este bine să trăieşti. Avem peste 10.000 de angajaţi care vin în clădirile de birouri din cadrul Palas. Rata de revenire la birou după pandemie este de peste 50-60%.“
Tot în Iaşi, Iulius dezvoltă şi o clădire rezidenţială, cu 44 de apartamente, deşi acesta nu este core businessul grupului. În paralel, grupul fondat de Iulian Dascălu derulează un proiect de 500 de milioane de euro în Cluj-Napoca, pe platforma industrială Carbochim, şi se gândeşte să dezvolte ceva similar şi la Constanţa. La Cluj-Napoca, pe terenul achiziţionat, compania vrea să dezvolte un proiect cu unităţi rezidenţiale, spaţii de retail, un centru cultural şi o zonă de parc. La Constanţa, compania vizează construirea unui proiect de regenerare urbană pe un teren de 38 de hectare aparţinând companiei petroliere Oil Terminal. Investiţia ar urma să se ridice la 815 mil. euro.
Iulius a mai dezvoltat un proiect mixt şi în Timişoara, sub numele Iulius Town, investiţia alocată fiind de peste 440 de milioane de euro. Iulius a pus în 2022 bazele unui nou concept, Family Market, proiecte menite să deservească zonele rezidenţiale din cartierul Bucium din Iaşi şi din localitatea Miroslava de lângă acelaşi oraş. Pentru operarea acestor proiecte, Iulius s-a asociat în primăvara acestui an cu firma W&E Assets, fondată de Ilie Ghiciuc şi de Cocanougher Family Office.
Din 2017, grupul Iulius împarte reţeaua de malluri Iulius cu fondul de investiţii Atterbury Europe din Africa de Sud. Tot împreună, cei doi investitori au dezvoltat şi proiectul din Timişoara şi vor continua şi cu cel din Cluj-Napoca.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE