• Leu / EUR4.9480
  • Leu / GBP5.6665
  • Leu / USD5.0712
Innovation hotspot

Cum poţi să îţi faci un business digital în domeniul avocaturii?

13.07.2022, 00:06 Autor: Mara Rolea

Ana Maria Drăgănuţă Briard este unul dintre tinerii avocaţi care şi-au dat seama că avocatura nu este despre rigiditate şi că poate fi un domeniu creativ şi prietenos cu clienţii. 

Cum a început povestea Anei ca avocat digital? Dintr-o necesitate care, pe parcurs, s-a transformat în pasiune şi în stil de viaţă. 

„S-a întâmplat ca în 2017 să trebuiască să plec în Lisabona şi să locuiesc acolo 2 ani. Dar nu am dorit să renunţ la profesia mea şi atunci a trebuit să găsesc o cale de a-mi presta serviciile, de la distanţă. Şi am reuşit să fac acest lucru învăţând singură cum se face, pentru că în 2017 nu exista acest concept de avocatură prestată în mod digital.”, a declarat Ana Maria Drăgănuţă Briard în cadrul Innovation Hotspot. 

 Ce face un avocat digital? Prestează servicii la distanţă, în mare parte online, cu acte online, dar sunt şi clienţi care preferă întâlnirile faţă în faţă. Mai mult decât atât însă, avocatul digital face apel la tehnologie şi la lumea digitală în relaţia cu clienţii şi ţine pasul cu evoluţia tehnologiei. De exemplu, o afacere de consultanţă în DevOps (DevOps consultancy), ori o agenţie de marketing digital sau o companie de software development – fiecare are particularităţile. Ana Maria Drăgănuţă Briard, prin Legally Remote, vine cu soluţii juridice dar şi de business către antreprenori, care se transpun în contractele comerciale sub forma unor garanţii sau uneori, al unui Service Level Agreement.

„Cel mai mare rezultat de care sunt foarte mândră este rata de retenţie şi rata de întoarcere a clienţilor pe care îi am (...). Aş zice 90%, poate chiar mai mult dintre clienţii care au venit odată, au venit cel puţin şi a doua oară. Pentru mine acest rezultat este foarte important.”, spune Ana Maria Drăgănuţă Briard. 

Tot în 2017, Ana a pornit şi un start-up de servicii legale. 

„În acelaşi timp, pentru că mie mi-a plăcut şi am văzut ca îmi place foarte mult latura asta, lucrând, nu învăţând în şcoală (... ). Am observat că există o mare nevoie şi de alte servicii şi am venit în completare Avoteca, start-up legal, o platformă online pentru servicii juridice care să vină în completarea serviciilor juridice pe care le prestez eu.”, povesteşte Ana.

Platforma a fost creată în urma unei investitii de aproximativ 50 de mii de euro, din care 30 de mii de euro au fost fonduri europene. 

Cum funcţionează însă mai exact paltforma Avoteca.com?  

Pe platformă, selectezi oraşul din care doreşti să angajezi un avocat, selectezi şi domeniul de expertiză pe care doreşti să îl aibă avocatul, iar apoi poţi vedea o listă cu avocaţii care corespund acestei căutări. Odată selectat avocatul, poţi intra pe profilul lui şi îi poţi trimite un mesaj. Deşi platforma este una digitală, serviciile solicitate de client pot fi prestate în mod tradiţional. 

Chiar dacă iniţial start-up-ul a fost gândit pentru persoane juridice, pandemia a adus pe platformă mai mulţi clienţi, persoane fizice. 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea BAT