Implicarea şi experienţa angajaţilor au o contribuţie semnificativă la succesul oricărei companii, după cum arată tot mai mulţi specialişti din domeniul comunicării şi resurselor umane. Ei atrag atenţia că angajaţii implicaţi nu sunt doar mai productivi, ci contribuie semnificativ la o cultură pozitivă a muncii şi la un nivel mai ridicat de satisfacţie în rândul clienţilor. Raportul Gallup State of the Global Workplace din 2023 menţionează că lipsa implicării angajaţilor poate ajunge la un cost de 8,8 trilioane de dolari pierderi în termeni de productivitate, la nivel mondial, o valoare egală cu 9% din PIB-ul global.
MedLife, liderul pieţei medicale private din România şi cel mai mare angajator din sfera medicală privată, setează un exemplu pe piaţa muncii din România, în privinţa măsurilor pentru engagement-ul şi starea de bine a angajaţilor, odată cu prima expediţie medicală pe Vârfu Omu organizată în 2023. Proiectul OMU este unul de referinţă, atât la nivel local, cât şi peste hotare, în ceea ce priveşte iniţiativele dedicate wellbeing-ului oamenilor din echipă. Confirmarea este dată de recunoaşterea primită la nivel naţional şi internaţional, cel mai recent premiu obţinut de MedLife fiind cel de la COMMA - Communication Awards, una dintre competiţiile importante din industria comunicării din România şi Moldova: aur la categoria Best Employee Engagement & Experience Campaigns.
Prima expediţie medicală pe Vârful Omu realizată de MedLife – o măsură de combatere a burnout-ului echipelor medicale
După pandemie, oboseala profesională şi burnout-ul echipelor medicale au devenit provocări tot mai mari pentru profesioniştii din domeniul sănătăţii. Un studiu realizat de Colegiul Medicilor din România a dezvăluit rezultate îngrijorătoare, în special în ceea ce priveşte corelaţia dintre riscul de burnout şi intenţia declarată de a migra în străinătate. Potrivit studiului, 36% dintre medici erau supuşi riscului de a manifesta clinic un sindrom de burnout, principala componentă care contribuia la acest risc fiind epuizarea (58% din scorul total). Mai mult, 6 din 10 medici cu vârste mai mici de 35 de ani au afirmat o intenţie probabilă (40,3%) sau una sigură (17,2%) de a migra.
Pornind de la această realitate, în 2023, MedLife, în calitate de cel mai mare angajator din domeniul medical, cu o echipă de peste 12.000 de oameni în prezent, angajaţi şi colaboratori, a lansat o iniţiativă unică, pentru echipele medicale şi de suport, cu scopul de a combate acest fenomen – prima expediţie medicală pe Vârful Omu.
Astfel, pe 10 iunie 2023, aproape 800 de medici, asistenţi, psihologi, farmacişti, infirmieri şi alţi membri ai personalului medical şi auxiliar din Grupul MedLife, dar şi din câteva unităţi sanitare de stat din întreaga ţară, au escaladat Vârful Omu (2.507 m), al 11-lea vârf ca înălţime din România, sub conducerea unor ghizi montani cu experienţă recunoscută, coordonaţi de alpinistul David Neacşu. Odată cu acest eveniment, oamenii MedLife au marcat şi un record mondial omologat de Guinness World Records ™️, pentru cea mai mare imagine a unui cromozom uman. Recordul anterior a fost înregistrat în 2019 şi a aparţinut unui grup de 415 de persoane din India.
„Concepută ca un exerciţiu de sănătate colectivă, expediţia MedLife a reprezentat o experienţă unică pentru colegii noştri. Curajul, spiritul de echipă şi dorinţa de a reuşi au fost ingredientele care ne-au adus la înălţime şi ne bucurăm să primim în continuare recunoaşterea experţilor din domeniu. Sperăm la rândul nostru ca acest proiect să devină un exemplu de bune practici şi o sursă de inspiraţie pentru sănătatea companiilor din România”, declară Ina Bădărău-Ilie, Head of Communications, MedLife Group.
Un sondaj intern efectuat pe câteva sute de respondenţi, la 3 luni după eveniment, a arătat efectele extraordinare ale expediţiei asupra stării emoţionale a angajaţilor reţelei medicale. 85% au spus că Expediţia Vârful Omu i-a făcut să se simtă mândri să fie angajaţi MedLife, iar 70% au spus că starea lor emoţională la locul de muncă s-a îmbunătăţit şi nivelul de optimism după expediţie este bun şi foarte bun.
Aur şi bronz la COMMA Communication Awards pentru campania „Speranţa nu moare de cancer”
În cadrul competiţiei COMMA de pe 19 martie, MedLife a fost distinsă şi cu alte 2 premii, pe lângă cel anterior menţionat, respectiv aur la categoria Best Influencer Communication Campaigns şi bronz la categoria Creative Idea of the Year, ambele pentru „Speranţa nu moare de cancer”, primul program de testare genetică gratuită adresat copiilor recent diagnosticaţi cu cancer. Programul este derulat exclusiv din fonduri proprii MedLife, fiind implmentat cu sprijinul medicilor buni din cadrul diviziei de genetică medicală parte a Grupului.
Multiplul campion european şi mondial de juniori şi de seniori la nataţie, David Popovici, s-a alăturat campaniei donând medalia de aur câştigată la Mondialele de la Budapesta în proba de 200 m liber masculin, pentru a fi transformată în fundiţe aurii, simbol al luptei împotriva cancerului la copii. Cele 100 de fundiţe au fost oferite Institului Clinic Fundeni şi vor fi acordate micilor supravieţuitori. Mai mult, şi alţi sportivi - Maria Olaru, Mihai Leu şi Beatrice Câşlaru, s-au alăturat voluntar campaniei, donând medalii pentru a fi transformate în fundiţe pentru copiii cu cancer.
Lansat în urmă cu un an, programul #SperanţaNuMoareDeCancer a avut ca beneficiari 350 de copii, reprezentând peste jumătate din numărul celor diagnosticaţi anual cu afecţiuni oncologice.
„<<Împreună facem România bine!>> este misiunea pe care ne-am asumat-o şi care ne ghidează în tot ceea ce facem, fie că vorbim de iniţiative pentru echipele noastre, pentru pacienţi sau pentru comunităţile locale. Recunoaşterea pe care am primit-o înseamnă o confirmare în plus a faptului că suntem pe drumul cel bun, iar acest lucru ne dă puterea de a continuăm să dezvoltăm astfel de iniţiative şi pe viitor”, mai adaugă Ina Bădărău-Ilie.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE