Media & Advertising

Jack Trout: Specializarea va deveni mai importanta decat a avea totul

11.11.2005, 19:26 16

Jack Trout a marcat oficial deschiderea biroului din Bucuresti al firmei Trout & Partners, printr-o prima vizita in Romania.

Acest birou face parte dintr-o retea internationala de boutique-uri de consultanta specializate in implementarea strategiilor de pozitionare.

Potrivit informatiilor Trout & Partners Romania, reteaua cuprinde 23 birouri locale, raspandite in intreaga lume, iar cel din Romania a fost deschis in primavara acestui an.

"Pe masura ce noi tari au inceput sa intre in lumea marketingului si pe masura ce apare competitia, se iau principii clasice deja folosite si sunt introduse pe piata respectiva. Oamenii din Romania au vrut sa implementeze filozofia mea si s-au hotarat sa deschida un birou. De obicei, oamenii ma cauta si imi spun ''Credem ca aceasta tara este pregatita pentru strategie si pozitionare''. Deci asa incepe", explica Trout initiativa de a deschide un birou la Bucuresti.

Potrivit lui Trout, partenerii sai locali, Iulian Padurariu si Mugur Varzariu, sunt in curs de a castiga clienti carora le prezinta conceptul de pozitionare strategica. Desi a inclus Romania pe harta sa, Trout spune ca aceasta nu este deloc vizibila la nivel mondial si ca nu se stie nimic despre ea. Asadar, chiar daca pentru Jack Trout Romania este inca un teren pe care nu l-a studiat, el considera ca, o data ce va incepe sa lucreze pentru companiile locale, va ajunge sa studieze comunicarea de pe piata si publicitatea romaneasca in general. Jack Trout, supranumit "Tatal Pozitionarii", este cel care a introdus unele dintre cele mai inovatoare principii din ultimii 20 de ani in domeniul marketingului.

"''Copilul'' meu este complet raspandit peste tot in lume. Este spectaculos ca, pe masura ce tot mai multe tari incep sa deschida piete si sa acorde atentie competitiei, primul lucru pe care il invata este pozitionarea. Invata cum sa se diferentieze pe piata si asta este si ideea centrala a pozitionarii", spune Trout.

Desi ii indeamna pe cei dornici sa aprofundeze cei trei termeni care marcheaza orice conversatie cu el - Strategie, Pozitionare, Diferentiere -, sa-i citeasca volumele, Trout spune ca acest lucru nu este suficient pentru reusita. "Multi oameni folosesc cuvantul pozitionare, dar tot nu stiu ce inseamna. Este un pic mai dificil sa executi, sa pui in aplicare. Ceea ce se intampla adeseori este ca oamenii inteleg despre ce este vorba, dar nu stiu cum sa faca, cum sa aplice. Asa ca intotdeauna partenerii mei si cu mine vom avea rolul nostru, sa ii ajutam pe oameni sa aplice, sa inteleaga mai bine despre ce este vorba si sa foloseasca mai bine aceste principii", explica Trout.

In prezent, Trout lucreaza la o carte despre un alt concept pe care vrea sa-l detalieze mai mult decat a facut-o pana acum, si anume despre Specializare.

"Specializarea este opusul lui ''vreau sa fiu totul pentru toata lumea'', ceea ce incearca multe companii, este opusul Wall Street-ului - ''vreau sa cresc''. Deci este un subiect care nu a fost apreciat foarte mult, dar cred ca va deveni foarte important. A fi foarte bun la un anumit lucru cred ca este cel mai important atu in fata cuiva care face de toate", precizeaza Trout.

Ambii parteneri locali ai lui Trout sunt specializati in marketing. Iulian Padurariu si-a inceput cariera la McDonald''s, unde a ajuns sa ocupe pozitia de Business Consultant. A contribuit la transformarile prin care a trecut Policolor si este cunoscut pentru reusitele sale din cadrul Murfatlar. Mugur Varzariu, specializat in marketing strategic, a lucrat in cadrul Unilever Romania, ajungand sa ocupe o pozitie de conducere in cadrul diviziei de marketing a Unilever USCE.

Ulterior, a lucrat in publicitate pentru cateva dintre cele mai mari agentii de profil din Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO