Mediafax.biz Exclusiv

Primul pas cu spaniolii de la GED în acţionariat: Infopress cumpără o tipografie în Ungaria şi devine cel mai mare jucător din regiune

Infopress devine astfel cel mai mare jucător din regiunea Europei Centrale şi de Est, cu afaceri consolidate de 80 mil. euro şi peste 500 de angajaţi

Fondul spaniol GED este unul dintre cei mai longevivi investitori în companiile locale, cu investiţii de peste 100 milioane de euro în cei peste 10 de ani de prezenţă în România. Alături de grupul Infopress, GED mai controlează şi operatorii de turism Happy Tour, Prestige Tours, distribuitorul medical Diamedix, firma de cogenerare Total Energy Business, firma de pază şi protecţie Rosegur, reţeaua de retail GSM Fonomat şi RED. Businessul din România al GED este condus de Robert Luke.

Autor: Roxana Pricop

18.10.2011, 18:05 357

Grupul devine astfel cel mai mare jucător din regiunea Europei Centrale şi de Est, cu afaceri consolidate de 80 mil. euro şi peste 500 de angajaţi.

Compania Révai Printing House Ltd. este lider pe piaţa serviciilor tipografice din Ungaria, are 250 de angajaţi şi a încheiat cu afaceri de 42 mil. euro în 2010. Achiziţia jucătorului maghiar făcută de Infopress are loc la un an şi jumătate de la intrarea fondului spaniol de investiţii GED în acţionariat. În mai 2010, GED a achiziţionat 92% din capitalul companiei Infopress, pentru 12 mil. euro.

"Ţelul nostru este să îmbunătăţim nivelul serviciilor prin creşterea flexibilităţii şi astfel să ne întărim cota de piaţă şi rezultatele în următorii doi ani. Infopress este singurul jucător din piaţa tipografică maghiară care dispune de capital proaspăt pentru inovare şi dezvoltare", a spus Jesús Castillo Ortega, preşedintele Infopress Group.

GED este al treilea fond de investiţii care preia pa chetul majoritar al tipografiei Infopress în ultimii zece ani, după Baring European Central Fund şi fondul islandez KVOS. Baring Central European Fund a devenit acţionar în anul 2000 ajungând să deţină aproape 80% din companie până la momentul achiziţiei Infopress de către islandezi. Creşterea liniară a companiei a încetat în 2005, când KVOS a preluat întreaga companie şi a anunţat investiţii de zeci de milioane de euro.

În urma investiţiilor, afacerile Infopress au crescut cuaproximativ 80% în intervalul 2005-2008, la aproape 68 mil. euro. În 2010, grupul a raportat afaceri de 41 mil. euro, cu patru milioane de euro sub nivelul din anul anterior.

Infopress a avut planuri de extindere în regiune încă din timpul fondului islandez KVOS. În urma unui proiect greenfield de peste 25 mil. euro Infopress a deschis o unitate de producţie în Ungaria, cu o piaţă tipografică dublă ca valoare faţă de România, şi a preluat acţionariatul majoritar al liderului din Bulgaria, tipografia Delta. Î

n anul 2008 planurile de expansiune au fost suspendate, grupul s-a retras din Bulgaria, tranzacţia fiind suspendată în urma unor neînţelegeri cu proprietarul bulgar. La acel moment se încheia al doilea an fără profit la Odorhei, iar pierderile din 2007 şi 2008 ajunseseră la 5,2 milioane de euro. În 2010, grupul a înregistrat pierderi de 3,7 milioane de euro, de peste de două ori mai mici faţă de pierderile raportate în 2009.

Pe piaţa locală, principalii competitori ai grupului Infopress sunt Megapress, cu afaceri de 12 mil. euro, şi EDS, cu afaceri de 20 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO