Mediafax.biz Exclusiv

Transportatorii rutieri, câştigătorii surpriză ai secetei

Autor: Gabriel Razi

16.11.2011, 20:16 258

În consecinţă costurile pentru transport ale unor companii precum Cargill, Glencore sau Alfred Toepfer au crescut de la 5-10 euro/tonă, cât plăteau pentru transportul pe Dunăre, la 20-25 euro/tonă, în cazul transportului cu camioane.

În perioada august-octombrie, când barjele au stat pe loc, marile case de trading au transportat pe şosele aproape 1 milion de tone de cereale, în bani însemnând 200 mil. euro.

În acest context, costurile totale de transport ale traderilor s-au cifrat în acest interval între 15 milioane de euro şi 30 de milioane de euro, potrivit estimărilor ZF.

Aceste costuri suplimentare se traduc în afaceri mai mari cu până la 25 de milioane de euro pentru companiile de transport din România. Printre cei mai importanţi transportatori rutieri de pe piaţa locală se numără companii precum edy Spedition, Lazar Company, Vlase Spedition sau Dunca Expediţii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO