Profesii

Criza de oameni pregatiti a majorat artificial salariile in advertising

26.02.2007, 21:21 31

Exista un dezechilibru pe piata fortei de munca din domeniul advertisingului, resimtit ca diferenta intre ritmul de crestere economica si viteza de pregatire a oamenilor, este de parere Felix Tataru, presedinte al International Advertising Association (IAA).
"Acest deficit este foarte mare mai ales din cauza faptului ca economia creste. Iar noi nu putem sa antrenam si sa educam oamenii cu aceeasi viteza", declara Felix Tataru.
Solutia pentru ocuparea acestor lacune a fost o scoala intensiva care sa pregateasca mai repede oamenii care sunt deja in industrie, sau care vor sa intre in acest domeniu, pentru ca exista in permanenta nevoie de oameni noi.
IAA School of Marketing & Communications a fost lansat de catre International Advertising Association ca replica la acest deficit de angajati profesionisti pe piata din Romania.
Tataru spune ca primele semne ale unei crize a angajatilor specializati din domeniul advertisingului au fost vizibile inca de acum cativa ani. "De exemplu, la nivelul anului trecut, in publicitate au avut loc tot felul de permutari, unii angajati au avut parte de un salariu de doua ori mai mare in doar un an si au sarit trei pozitii", mai precizeaza Tataru, care adauga ca acest lucru nu s-a intamplat neaparat pentru ca ar fi fost vorba despre angajati mai buni, ci pentru ca cererea nu acopera oferta. In consecinta, se apeleaza la astfel de motive pentru retentia angajatilor sau determinarea altora, de la alte companii, sa se alature altor echipe.
Salariile au crescut in mod artificial, din cauza pietei fortei de munca deficitare, si fara a avea, neaparat, ca baza valoarea angajatilor.
"De exemplu, in Olanda, sa zicem, un account director ar trebui sa aiba o varsta de aproximativ 40 de ani si in jur de 15 ani de experienta. Un account director in Romania poate sa aiba si 27 de ani", precizeaza Felix Tataru. Din acest motiv, spune el, s-a vazut nevoia deschiderii unei scoli intensive, unde sa predea profesori care cunosc nivelul problemelor din Romania, si care sa cunoasca foarte bine ceea ce se intampla pe piata locala.
Cursurile in cadrul IAA School of Marketing & Communication vor costa de la 1.500 de euro, pentru tinerii pana in 25 de ani membri ai IAA Young Professionals, si pot ajunge pana la 2.000 de euro.
Cursul se va desfasura pe durata a patru luni si include sase discipline: marketing, communication, research, PRS (presentation - reasoning & show), business administration & finance si the next level, insumand in total 144 de ore de curs.
"Ne asteptam sa fie inscrieri peste nivelul celor 30 de locuri disponibile", este de parere Felix Tataru, care apreciaza ca participarea la competitie va crea concurenta.
Cursul a inceput cu modulul de juniori, iar la toamna va fi lansat si modulul de seniori, mai existand si un al treilea nivel, cel de directori, care va incepe mai tarziu.
"Scoala va functiona in format intensiv atata timp cat piata va avea nevoie de ea. In momentul stabilizarii pietei, ea va deveni ceea ce este deja la nivel mondial: o scoala de un an de zile, cu 300 de ore de curs", precizeaza Felix Tatar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO