Scoala de business

Şcoala de Business, un proiect ZF şi BCR. Digitalizarea a devenit o necesitate integrată în activităţile companiilor, iar antreprenorii au posibilitatea de a elimina mult din costuri

30.09.2022, 00:05 Autor: Mircea Nica

Roxana Hălmăgeanu, head of micro segments strategy la BCR: Dacă ne referim la companiile mai mari, gradul de adopţie a noilor tehnologii este undeva la peste 50%, conform statisticilor pe care le avem la dispoziţie. Dacă ne referim la micile companii, acolo vorbim de 20% ♦ Lucian Ciofoaia, fondator şi director general al Revolaundry şi Utilitech: Consider că tehnologia trebuie să facă parte din orice business pentru că ajută la dezvoltare, creează timp.

Digitalizarea a devenit o necesitate integrată în activităţile companiilor, atât în ceea ce priveşte activitatea de zi cu zi a unei companii, cât şi la activităţile de contabilitate, servicii juridice, ser­vicii de asistenţă sau operaţionale, a spus Roxana Hălmăgeanu, head of micro segments strategy la BCR, în cadrul emisiunii BCR Şcoala de Bu­siness, un proiect realizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu BCR.

„Digitalizarea în sine este văzută încă drept un element care este în zona unui departament sau consul­tant care să le recomande acest lucru. Nu este ceva perceput în sine ca un element de igienă cum ar trebui să devină pentru orice companie. Digitalizarea nu mai este un lux, ci o necesitate, atât atunci când vorbim de activitatea de zi cu zi a unei com­panii, cât şi la activităţile de conta­bilitate, servicii juridice, servicii de asistenţă sau operaţionale. Dez­vol­tarea digitalizării depinde de mo­dul în care integrează anumite teh­nologii care să o facă mai eficientă. Este unul dintre motivele pentru care cei care nu înţeleg acest element nu trec de bariera primilor ani de acti­vitate“, a explicat Roxana Hălmă­gea­nu.

Conform statisticilor dispo­nibile, companiile mai mari au un grad de adopţie a noilor tehnologii de peste 50%, în timp ce companiile mici au un grad de adopţie de 20%, a mai adăugat Roxana Hălmăgeanu.

„Un antreprenor care vrea să îşi digitalizeze afacerea poate începe cu elementele de bază ale gestiunii afacerii. Nu este vorba numai de a-şi deschide şi a-şi gestiona relaţia cu banca, dar vorbim şi de servicii integrate de contabilitate, care să ajute gestiunea sau facturarea. Noi avem în Şcoala de Business, pe platforma noastră, ghiduri pentru antreprenori la început de drum în care vorbim şi despre aceste lucruri“, a mai spus Roxana Hălmăgeanu.

În cazul în care, ca antreprenor, dacă nu eşti digitalizat pe elementele de bază, timpul pierdut nu mai este investit în căutarea oportunităţilor de dezvoltare a afacerii, în relaţionarea cu partenerii sau în creşterea businessului în sine, susţine Roxana Hălmăgeanu.

„Ideea că inovaţia şi tehnologizarea sunt scumpe, costă, nu este pentru toată lumea sunt idei cu care ne luptăm în activitatea de zi cu zi. Din fericire, există multe oportunităţi, există multe programe de finanţare atât ale băncilor, dar şi programe cu fonduri nerambur­sabile în cadrul Planului Financiar Multianual 2021-2027 sau PNRR.

Diverse programe de finanţare apar, iar noi ce putem să facem este să ne specializăm colegii şi să înţeleagă acolo unde există oportunităţi, inclusiv în zona de tehnologizare, digitalizare, dar şi prin alte ghiduri“, a mai adăugat Roxana Hălmăgeanu.

În acelaşi timp, Lucian Ciofoaia, fondator şi director general al Revolaundry şi Utilitech, a explicat în aceeaşi emisiune că tehnologia trebuie să facă parte din orice business pentru că ajută la dezvoltare, crează timp.

„Cred că la momentul de faţă nu m-aş putea întoarce înapoi la hârtie şi dosar. Faptul că băncile au dezvoltat acest lucru vine în ajutorul antreprenorilor pentru că poţi să câştigi timp, iar timpul înseamnă bani. Consider că tehnologia trebuie să facă parte din orice business pentru că ajută la dezvoltare, crează timp şi atunci este mai uşor. Chiar şi angajaţilor le-am facilitat toate posibilităţile să îşi deschidă cont în bancă, să aibă pe telefon sistemele de verificare a cardurilor, mai nou şi bonurile de masă“, susţine Lucian Ciofoaia.

Lucian Ciofoaia este director general în cadrul a două companii, Revolaundry şi Utilitech cu domenii de activitate diferite. Revolaundry este o spălătorie complet automatizată care a avut nevoie de investiţii în valoare de 500.000 euro până în prezent, iar Utilitech este o companie de facility management, care acoperă aria tehnică de întreţinere a clădirilor şi care presupune şi instalaţiile de conectare sau serviciile de curăţenie.

Staţia noastră de spălat Revolution Laundry este total automatizată. Putem lucra pe ea de la distanţă, deci tot ce înseamnă tehnologii noi sunt aplicate în aceste staţii, lucru care ne salvează foarte mult de costuri. Pentru acest lucru putem aduce acest serviciu mai ieftin pentru clienţii noştri. Utilitech Services este o companie de facility management, care acoperă aria tehnică de întreţinere a clădirilor şi presupune absolut toate instalaţiile conectate sau serviciile de curăţenie. Într-adevăr eu sunt de acord că tehnologia trebuie să ne invadeze vieţile şi am căutat să dezvolt partea tehnologică în procesul de lucru al firmei. Fapt pentru care am reuşit să aduc în România pe cei de la Optico, o companie suedeză care are sisteme digitale de facility management“, a explicat Lucian Ciofoaia.

În cazul Revolution Laundry, Lucian Ciofoaia susţine că targetul este de a ajunge la peste 100 de maşini de spălat automatizate instalate în România în următorii cinci ani, iar în cazul Utilitech, compania funcţionează zilnic, având peste 20 de clienţi corporate.

„Finanţarea necesară pentru Utilitech Services este doar pentru a funcţiona lunar. Avem termene de plată de la clienţi, care depăşesc 30 de zile şi atunci avem nevoie de un revolving, iar pentru spălătorie avem nevoie de un credit doar de investiţii pentru dezvoltare“, a mai adăugat Lucian Ciofoaia.

Lucian Ciofoaia, fondator şi director general al Revolaundry şi al Utilitech: Cred că la momentul de faţă nu m-aş putea întoarce înapoi la hârtie şi dosar. Faptul că băncile au dezvoltat acest lucru vine în ajutorul antreprenorilor pentru că câştigi timp, iar timpul înseamnă bani.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Scoala de business