E-P Rail, companie de transport feroviar de mărfuri controlată de Radu Gabriel Gheorghiu, estimează pentru acest an afaceri de 90-95 de milioane de euro, potrivit oficialului companiei. Piaţa de transport marfă pe cale feroviară a fost în scădere cu două cifre în prima jumătate a acestui an.
„În primele şase luni din acest an piaţa a scăzut 40%, după care a revenit, cred că până în noiembrie, când va scădea din nou“, a spus pentru ZF Radu Gabriel Gheorghiu, fondatorul companiei.
Datele publice arată că E-P Rail a finalizat anul trecut cu o cifră de afaceri de 492 de milioane de lei, în uşoară creştere faţă de anul anterior când raporta 484 milioane de lei. Transportatorul, cu
30 de angajaţi, a reuşit să îşi crească profitul net la 20 de milioane de lei anul trecut, faţă de 2,9 milioane de lei anul anterior. Compania a făcut investiţii în achiziţia de material rulant, vagoane şi locomotive, fiind unul dintre cei mai mari jucători din acest sector.
„Evoluţia pieţei: este în stagnare anul acesta. Provocările: lipsa de interes din partea autorităţilor şi a populaţiei pentru transportul pe calea ferată, lipsa totală de interes a României pentru transportul feroviar. Pe moment fiecare vrea să supravieţuiască, totul este scump, nu este loc de investiţii, poate peste 3-4 ani“, a mai adăugat el.
Compania a transportat produse petroliere, cărbune, lemn şi produse derivate din lemn, minereu.
E-P Rail, controlată de Radu Gabriel Gheorghiu, a fost fondată în 2013. În 2018, Consiliul Concurenţei a aprobat preluarea companiei Central Railways (cu activităţi de transport marfă pe căile ferate) din Slovacia de către Unicom Tranzit, Radu Gabriel Gheorghiu şi Smart Rail.
România are una din cele mai vechi şi mai puţin modernizate reţele feroviare (10.769 km de cale ferată, din care doar 4.000 km erau electrificaţi). Eficienţa transportului feroviar de marfă din România este mult sub cea a ţărilor din regiune, trenurile de marfă circulând cu o viteză medie de 15-17 km pe oră. România a accesat doar 800 de milioane de euro pentru investiţii în calea ferată în 2014-2020 prin programul CEF, din cele şase proiecte pe care le-a iniţiat patru fac referire la bani alocaţi pentru studii de fezabilitate doar două proiecte vizează modernizarea unor căi feroviare deja existente.
Pe piaţa de transport feroviar de marfă activează compania de stat CFR Marfă dar şi operatori privaţi. CFR Marfă mai controlează circa 40% din piaţă, iar restul de 60% este deţinut de companii private. Transportatorul feroviar de stat CFR Marfă a continuat să opereze pe pierderi şi anul trecut, când a raportat afaceri de 698 mil. lei şi pierderi de 153 milioane de lei, potrivit mfinante.ro.
Cel mai mare jucător privat este Grup Feroviar Român, cea mai importantă companie a grupului Grampet, cu o cifră de afaceri care a depăşit pragul de 1 miliard de lei anul trecut, faţă de 771 milioane de lei anul anterior, arată datele publice de la mfinante.ro. Compania şi-a crescut profitul la 44 milioane de lei anul trecut şi a ajuns la aproape 2.400 de angajaţi. GFR a reuşit în fiecare an să aibă profit, faţă de compania de transport feroviar de stat.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE