♦ Iutta, brandul de genţi şi pantofi deschis în urmă cu şapte ani, va trece în perioada următoare printr-un rebranding ♦ Compania se gândeşte să deschidă şi un magazin fizic.
Nicoleta Chirică, fondatoarea brandului de genţi şi pantofi Iutta, spune că pe lângă componenta de online a brandului, produsele Iutta se pot găsi şi în showroomul din Bucureşti, dar pe viitor se gândeşte să se extindă astfel încât să deschidă şi un magazin fizic, iar mallul ar fi locul către care s-ar îndrepta pentru deschiderea unei astfel de unităţi.
„În momentul acesta suntem undeva la afaceri de jumătate de milion de euro. Nu suntem preponderent online, clienţii ne pot găsi şi în showroomul nostru din centrul Bucureştiului unde oamenii pot veni pe bază de programare. Ne gândim să deschidem porţile mai larg şi să inaugurăm şi un magazine fizic în viitor“, spune Nicoleta Chirică, fondatoarea brandului de genţi şi pantofi Iutta, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank. Brandul Iutta a pornit în urmă cu şapte ani. Nicoleta Chirică a renunţat la jobul din corporaţie şi a ales drumul antreprenoriatului prin crearea de genţi şi pantofi cu motive tradiţionale. Conceptul de motive tradiţionale a ajutat semnificativ la dezvoltarea brandului, dar Nicoleta Chirică spune că mai mult decât partea de tradiţional a ajutat unicitatea produselor create pentru atragerea clienţilor.
„Avem atelierele noastre, adică noi ne ocupăm şi de partea de producţie, avem clienţi din România, dar şi din afara ţării, ceea ce urmează este să extindem brandul către piaţa internaţională şi să ne adresăm şi unui altfel de client“, precizează Nicoleta Chirică.
Antreprenoarea explică faptul că majoritatea clienţilor săi aleg să cumpere produsele online, dar există totuşi o mică parte care preferă să vină să vadă şi să probeze pantofii sau genţile. În showroomul Iutta pot merge clienţii care doresc să vadă produsele fizice, dar cu o programare în prealabil.
„Online-ul va prima foarte mult aşa că dezvoltarea pe care o visăm este cea online. Ea poate fi ajutată şi de offline însă. Pe viitor ne vedem în afara ţării în capitalele internaţionale însă, în acest moment, încercăm să facem ceea ce facem cel mai bineî, adaugă fondatoarea brandului.
Nicoleta Chirică spune că între a deschide un magazin stradal, pe Calea Victoriei, şi un magazin într-un centru comercial, ar alege centrul comercial pentru că deşi pandemia a afectat comportamentul consumatorului, clienţii încă preferă mallurile.
Pentru Iutta, criza generată de pandemia COVID-19 a reprezentat o oportunitate, astfel că în afară de scăderea din primele două luni ale crizei, pandemia a venit cu schimbări precum repoziţionarea brandului şi dezvoltarea imaginii. Nicoleta Chirică spune că Iutta a ajuns la afaceri de aproape jumătate de milion de euro. Anul trecut afacerile au fost de 1,7 milioane lei (aproximativ 350.000 euro), în creştere cu 21% faţă de anul 2018 când cifra de afaceri a fost de 1,4 milioane lei, potrivit datelor publice. În ceea ce priveşte profitul, compania a înregistrat un profit net de 245.000 lei în 2019, în scădere cu 13% faţă de anul anterior.
În prezent, compania produce genţi, rucsacuri şi pantofi din piele, dar şi borsete, portofele, portcarduri şi brăţări. Pentru realizarea lor lucrează 10 meşteri artizani, care prelucrează pielea adusă din Italia.
Brandul Iutta este deţinut de compania Iutta Worldwide SRL, din Piatra Neamţ, administrată de Nicoleta Chirica.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE