ZF 15 minute cu un antreprenor

Răzvan Rusu, fondator, Răzvan Idicel: Am avut mari probleme pe partea de aprovizionare, există şanse să rămânem fără stocuri înainte de începerea sezonului. Ne gândim să integrăm în business şi partea de agricultură

01.11.2022, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Răzvan Rusu a pornit la drum în antreprenoriat în urmă cu zece ani, iar în prezent sub brandul Răzvan Idicel sunt realizate circa 220.000 de borcane de zacuscă şi dulceaţă anual.

Răzvan Rusu, fondatorul Răzvan Idicel, spune că cea mai dificilă parte a acestui an a ţinut de problemele întâmpinate pe lanţul de apro­vizionare. Cea mai mare problemă cu care s-a confruntat businessul în acest an a fost lipsa ma­teriei prime, problemele econo­mice şi cele legate de vremea secetoasă au dus la o producţie mai mică, ceea ce a afectat considerabil businessurile conectate direct la industria agricolă.

„Una dintre cele mai mari probleme pe care le-am avut anul acesta este legată de lipsa materiilor prime, există şanse să rămânem fără stocuri undeva anul viitor, mai devreme de începerea sezonului de vară, care pentru noi este o problemă gravă. Ne gândim cum să gestionăm această situaţie. Vrem ca anul viitor să integrăm şi partea de agricultură în business, să producem măcar vinetele, care pentru noi sunt foarte importante. Dependenţa faţă de alţi furnizori, condiţiile economice şi cele privind schimbările climatice sunt foarte greu de dus şi trebuie să ne securizăm această parte“, spune Răzvan Rusu în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor. Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Antreprenorul avea deja pregătită o investiţie pentru a integra şi partea de agricultură în business, însă din cauza anului dificil din punct de vedere financiar, aceasta a fost amânată.

„Nu ştiam la ce să ne aşteptăm, ne simţeam loviţi din toate direcţiile, dar după ce ne-am obişnuit cu noile condiţii din piaţă, trebuie să ne acomodăm şi cu ideea de a investi. O să mergem pe sere şi vom avea undeva la 5.000 metri pătraţi, vrem să începem cu vinete.“

Pe lângă problemele legate de materiile prime, o altă dificultate întâmpinată pe lanţul de aprovizionare a fost găsirea ambalajelor, astfel că în ultimul an, borcanele folosite de către antreprenor au fost schimbate de trei ori, din cauza lipsei acestora, lucru pe care înainte nu şi l-ar fi imaginat Răzvan Rusu.

În perioada 15-19 octombrie a avut loc târgul SIAL de la Paris, unul din evenimentele emblematice ale comerţului internaţional. Răzvan Rusu a mers la târgul de la Paris cu produsele sale, care au atras atenţia şi distribuitorilor străini, nu doar a celor din comunităţile române.

„Ce am descoperit noi la SIAL a fost un interes real din partea străinilor, oamenilor cărora le-a plăcut brandingul, au stat lângă standul nostru, au fost interesaţi de cum producem. Dacă până acum era interes doar din partea distribuitorilor din comunităţile româneşti, acum am văzut un interes din partea magazinelor de specialitate din ţările nordice, Germania, Spania“, explică Răzva Rusu.

El adaugă faptul că este foarte greu să intri ca producător român pe o piaţă străină, mai ales în marile reţele de retail. Cu toate acestea, segmentul online reprezintă o oportunitate pentru producătorii români, în cazul marketplace-urilor şi magazinelor online, listarea produselor fiind mult mai simplă decât în cazul magazinelor fizice.

„Listările în online sunt mult mai uşoare faţă de comerţul tradiţional, am găsit pe partea aceasta deschidere în Germania pentru a încerca să intrăm pe site-uri sau pe marketplace-uri şi să vedem ce se întâmplă acolo cu produsul“, mai spune el.

Răzvan Rusu a pornit la drum în antreprenoriat în urmă cu zece ani, iar în prezent sub brandul Răzvan Idicel sunt realizate circa 220.000 de borcane de zacuscă şi dulceaţă anual. Alte produse din portofoliu sunt ciocolata tabletă şi crema de alune. Unitatea de producţie se află în satul Idicel, judeţul Mureş, acolo unde fondatorul a şi pus bazele businessului, lucrând alături de oamenii din localitate.

Compania Tradiţii din Natură, care operează businessul, a avut în 2021 afaceri de  aproape 3,7 mil. lei, plus 37%, conform datelor Ministerului de Finanţe.

 

 

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor