ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Cosmin Beldean, general manager, Samsara: Anul acesta cred că vom avea venituri peste 2019 şi duble faţă de 2020. Ne-a ajutat mult prezenţa în Bucureşti

12.08.2021, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Operatorul de restaurante vegetariene Samsara Foodhouse, pornit în Cluj, a inaugurat primul său local din Bucureşti în urmă cu două luni ♦ În ambele urbe compania face şi livrări.

Cosmin Beldean, general manager al lanţului de restaurante vegetariene Samsara Foodhouse, se aşteaptă ca anul acesta veniturile companiei să crească peste nivelul înregistrat în 2019 având în vedere că recent brandul a ajuns şi în Bucureşti, mai întâi cu serviciul de delivery, apoi cu un local offline.

„Sper la o dublare a veniturilor faţă de anul trecut şi cred că vom încheia 2021 mai bine şi ca în 2019.“

În 2019, cel mai bun an pentru businessul Samsara, cifra de afaceri a sărit de 11,4 mil. lei, pentru ca în pandemie să coboare la 8,2 milioane de lei. Profitul net a fost de 1,6 mil. le anul trecut. Samsara şi-a dezvoltat divizia de livrări chiar înainte de pandemie, mizând pe faptul că acest segment va creşte din ce în ce mai mult de la an la an.

„Ne-am pregătit zona de delivery să fie cât se poate de eficientă. Odată cu pandemia, veniturile din acest canal s-au triplat, livrările fiind majoritare în business.“

Atât în Bucureşti, cât şi în Cluj, grupul are atât operaţiuni de delivery, cât şi localuri fizice, cu servire la masă.

„Planul de investiţii era pregătit (ca să venim în Bucureşti - n.red.). Având în vedere că în situaţii de criză se iau decizii de criză, am zis că e important să facem pasul acum. Este într-adevăr o perioadă mai dificilă, dar avem timp să ne punem lucrurile la punct“, spune Cosmin Beldean, general manager, Samsara Foodhouse, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem economia să funcţioneze în continuare?, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Compania a deschis mai întâi o bucătărie centrală în zona Pipera, pe care a gândit-o atât pentru delivery, cât şi ca bucătărie-suport pentru restaurantele pe care grupul vrea să le dezvoltăe.

„Acesta a fost primul pas, s-a întâmplat anul trecut în octombrie şi noi deja aveam aici clienţi.“

Primul restaurant Samsara a fost deschis în Cluj, însă mulţi bucureşteni ştiau brandul ca urmare a vizitelor în oraşul din centrul ţării, având în vedere că anual sunt organizate aici festivaluri de muzică sau film la care vin români şi străini din toate părţile. În contextul în care vânzările pe segmentul de delviery mergeau foarte bine, proprietarii Samsara au decis să deschidă şi un restaurant fizic în Capitală. În cazul acestuia din urmă, poziţionarea e puţin diferită, mâncarea fiind gândită într-o zonă conceptuală. Restaurantul are 200 de locuri, dintre care 130 se află pe tarasă.

Povestea Samsara, din Cluj, a început în urmă cu zece ani. Atunci s-a deschis ceainăria Samsara Teehouse, iar după trei ani a fost inaugurat restaurantul Samsara Foodhouse.

„Încercăm să lucrăm în paralel, pe de-o parte să aşezăm businessul actual, iar pe de alta să dezvoltăm concepte care sunt pretabile şi oportune de deschis în alte oraşe ale României. Deja am făcut câteva analize şi ne uităm în direcţia unor oraşe precum Timişoara, Braşov, Iaşi, Sibiu, Oradea“, precizează Cosmin Beldean.

Şi aici, executivul român spune că vrea să meargă mai întâi cu businessul de delivery, astfel încât să vadă cât este de deschisă piaţa la un astfel de concept. Tot ca planuri de dezvoltare, Cosmin Beldean adaugă că are în plan să ajungă cu segmentul de livrări în mai multe zonele mari ale Bucureştiului, astfel că până la începutul anului viitor vor mai fi încă două puncte Samsara de delivery.

De asemenea, oficialii grupului analizează în prezent potenţialul unui nou concept pe care vor să îl deschidă în offline în Capitală.

„Ne gândim să ducem businessul şi la nivel internaţional, însă provocările sunt diferite, controlul businessului e mai complicat şi trebuie să găsim soluţiile atât operaţionale, cât şi financiare. Nu excludem faptul că putem să dezvoltăm noi, prin forţe proprii, dar nu excludem nici diferite variante de asociere“, adaugă el.

Cosmin Beldean spune că atât în Cluj, cât şi în Bucureşti, grupul a încercat să se aprovizioneze doar de la producători locali. Astfel, în ceea ce priveşte îngredientele ce se pot achiziţiona local, compania a încheiat parteneriate cu producătorii din zonele din jurul celor două oraşe. Pentru îngredientele exotice au fost nevoiţi să apeleze la furnizorii străini.

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor