♦ Mizar, firmă fondată în 1996 în Bacău de soţii Dan şi Victoriţa Violeta Lupu, a ajuns la o reţea de 19 magazine, ultima unitate fiind deschisă la Piteşti anul acesta.
Businessul românesc Mizar, o afacere pornită în Bacău şi activă în producţia şi retailerul de modă, îşi propune dublarea numărului de magazine în următorii 4-5 ani, până la 40 de unităţi. Astăzi, reţeaua numără 19 magazine, ultimul fiind deschis la Piteşti anul acesta.
Mizar îşi concentrează atenţia pe un model de business omnichannel, având atât reţea de unităţi fizice, cât şi un magazin online, care deţine o pondere tot mai mare în totalul veniturilor companiei. Totuşi, proprietarii afacerii pariază puternic pe extinderea businessului în offline.
„Suntem în căutare de noi spaţii de desfacere în oraşele în care nu suntem prezenţi. Vedem potenţial de creştere astfel încât să ajungem la 40 de magazine în termen de 4-5 ani. Sunt investiţii destul de mari. Pe lângă investiţiile iniţiale în amenajare şi în stocurile de marfă, apare şi necesitatea ca acele magazine nou deschise, o perioadă, să fie susţinute până ajung pe break-even“, spune Dan Lupu, cofondatorul Mizar, prezent în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. Antreprenorul se uită la noile proiecte de centre comerciale pentru a se extinde în alte oraşe din ţară.
Dezvoltarea companiei vine şi ca urmare a unui ritm de creştere cu două cifre în ultimii ani. Mizar a încheiat anul trecut cu venituri de 28,9 milioane lei, plus 15% faţă de 2022.
Antreprenorul se aşteaptă ca anul aceasta să aibă un ritm de creştere şi mai accelerat.
„Pentru anul acesta, noi ne-am bugetat o creştere de 30% a cifrei de afaceri. În primul trimestru, am avut o creştere de peste 25% a vânzărilor. Observăm o anumită lejeritate a oamenilor în a face achiziţii, după ce la finalul anului trecut au fost foarte prudenţi în privinţa cheltuielilor“, spune el.
Creşterea businessului vine atât ca urmare a majorării preţurilor, cât şi datorită volumelor mai mari de vânzări. Antreprenorul spune că şi-a concentrat atenţia pe promovarea brandului pentru a atrage mai mulţi clienţi, ceea ce a adus la o creşterea vânzărilor în magazinul online de 30%.
Totuşi, clienţii caută mai mult promoţiile faţă de anii anteriori. Dan Lupu spune că în campania de promoţii de la începutul acestui an, oamenii au făcut mai multe achiziţii faţă de campaniile anterioare.
Piaţa de modă locală este dominată de grupurile internaţionale, iar competiţia este una acerbă, însă antreprenorul este de părere că modelul de business integrat reprezintă un avantaj major faţă de competitori.
„Noi avem integrat tot sistemul economic plecând de la creaţie, producţie şi terminând cu reţeaua de vânzare. În acest fel, putem să fim mult mai adaptaţi cerinţelor clienţilor şi putem să ne diferenţiem prin produsele pe care le realizăm faţă de concurenţă“, adaugă el.
Capacitatea fabricii susţine necesarul din reţeaua de magazine, dar nu ar putea permite şi producţia în sistem lohn.
„Nici nu ne dorim acest lucru, confecţionerii noştri sunt foarte bine pregătiţi, trebuie să susţinem această pregătire cu o salarizare corespunzătoare, ceea ce nu ne-ar permite să lucrăm în sistem lohn.“ El nu oferă date privind salariile care în industria de profil sunt, de multe ori, apropiate de nivelul minim pe economie.
Mizar numără 240 de angajaţi, dintre care 140 de salariaţi lucrează doar în zona de producţie, fără a fi luat în calcul aici şi departamentul de creaţie.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE