ZF 24

Marius Pintea, Akzo Nobel Coatings: Sper ca în trei ani piaţa locală a vopselelor să se oprească din scădere

Marius Pintea, Akzo Nobel Coatings: Sper ca în trei...

Autor: Andreea Neferu

30.09.2013, 00:07 529

Au intrat „oficial“ pe piaţa locală în 2007, însă prima oară au ajuns în România în urmă cu peste un deceniu, când firme maghiare importau produsele de la Akzo Nobel şi le vindeau în Ardeal. Olandezii de la Akzo Nobel, care vând pe piaţa locală brandurile de vopsea şi lacuri Sadolin, Dulux şi Hammerite, au ajuns anul trecut la afaceri de circa 10 milioane de euro şi speră să mai muşte şi anul acesta cotă dintr-o piaţă care scade de la an la an.

„Consumul de vopsea din România se ridică la circa 2-3 kilograme pe cap de locuitor, faţă de 8-9 kilograme în Ungaria şi peste 10 kilograme în Polonia. Dacă lucrurile ar evolua şi românii ar lua mai rapid decizia de a renova sau de a construi case noi, consumul ar creşte în mod evident, dar această creştere a consumului este strâns legată de puterea financiară a populaţiei“, spune Marius Pintea, market manager în cadrul Akzo Nobel Coatings, subsidiara locală a grupului olandez Akzo Nobel.

Managerul, care a lucrat anterior şi pentru alţi jucători din piaţa locală de lacuri şi vopsele, precum Policolor, spune că în România preţul mediu pe litru de vopsea se ridică la circa 0,9 euro, fără TVA, în timp ce piaţa totală de lacuri şi vopsele decorative ajunge la 130-150 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO