ZF Agrobusiness

ZF Agropower 2021. Andrei Herţa, Grupul Druică: Planul este să creştem profitul, să reducem costurile, să creştem suprafaţa cultivată şi să ne tehnologizăm

15.04.2021, 00:06 Autor: Florentina Niţu

Grupul Druică din Galaţi se ocupă cu creşterea bovinelor de lapte, producţia de seminţe, dar şi producţia de cereale şi plante tehnice şi sper ca în viitorul apropiat să ajungă la o cifră de afaceri de 10 mil. euro.

Andrei Herţa, director economic în cadrul grupului Druică, un business cu activităţi în cultura vegetală şi zootehnie, are în plan să digitalizeze ferma şi principalele direcţii sunt: tractoare ce pot fi conduse prin GPS şi drone ce pot fi folosite pentru semănat. Astfel, planul său este ca veniturile grupului să ajungă la 10 milioane de euro în viitorul apropiat.

„Planul este să evoluăm, să creştem profitul, să micşorăm costurile, să creştem suprafaţă cultivată, să ne tehnologizăm. Avem şi suprafeţe cultivate, aflate atât în proprietate, cât şi în arendă şi mai putem să mai cumpărăm, pentru că sunt agricultori care nu-şi mai pot continua activitatea sau care aleg pur şi simplu să vândă. Sper să ajungem la 10 mil. euro în viitorul apropiat“, a spus Andrei Herţa, director economic în cadrul grupului Druică, la emisiunea ZF Agropower, un proiect al Ziarului Financiar şi Banca Transilvania.

El spune că încă din copilărie familia sa se ocupă de agricultură, în special tatăl şi unchiul său şi mergând cu ei la fermă, în timp, a hotărât să le urmeze exemplu. Astfel, el a studiat la facultatea de Agricultură, dar a studiat şi Contabilitate. Tânărul a menţionat că părinţii săi l-au sfătuit să facă ce-i place, însă crede că pasiunea pentru agricultură s-a transmis de la tatăl său prin ADN. „Avantajul generaţiei noastre este că avem concepţii mai noi, pe de o parte, şi tot avantajul nostru este că părinţii au experienţa şi ne pot învăţa, pe de altă parte.”

De altfel, consideră că România este ţară care mereu a făcut o agricultură destul de bună, deoarece clima este proprice, există multe terenuri şi solurile fertile, iar previziunile pentru anul acesta agricol sunt foarte bune.

„Portul Constanţa ne ajută mult pentru export, este benefic pentru ţară, dar benefic ar fi dacă am produce şi pentru noi, nu numai pentru export. Am putea creşte gradul de procesare prin fabrici noi. Ar trebui să investească în procesarea cerealelor, de exemplu, să nu mai aducem pâine din export şi să o facem la noi”, a spus Andrei Herţa.

Prin Portul Constanţa sunt transportate anual circa 25 de milioane de tone de cereale, din care 10-12 milioane de tone provin din România, în timp ce România are balanţa comercială deficitară în zona de produse agroalimentare.

Grupul este deţinut de trei antreprenori locali: Ştefan Druică, Lucian Herţa şi Marius Verdeşi, cu participaţii egale, conform datelor Confidas.ro, platformă de analiză financiară a companiilor. Dru Agro, cea mai mare companie din grup, care se ocupă cu comerţul de carne, a avut în 2019, ultimul an pentru care există date publice, o cifră de afaceri de 7,1 milioane de lei, în scădere cu 15% faţă de anul anterior, un profit de aproape 200.000 de lei şi un număr de 32 de angajaţi.

Compania Ital Agro, deţinută de Lucian Herţa, a avut afaceri de 7 milioane de lei, în scădere cu 9%, un profit de 1,7 milioane de lei, mai mic cu 30% faţă de anul anterior, şi 17 angajaţi. Cuinis, afacere deţinută de acelaşi antreprenor, cu cod CAEN de creşterea păsărilor, a încheiat 2019 cu o cifră de afaceri de 24.000 de lei, în creştere cu 33% faţă de anul anterior.

Verdesi Co, companie deţinută de Marius Verdeşi, cu activităţi de comercializare a cărnii, a avut în 2019 o cifră de afaceri de 5,1 milioane de lei şi 23 de angajaţi. Covurlui Tradiţional, deţinută de acelaşi antreprenor, a avut în 2019 o cifră de afaceri de 3,2 milioane de lei şi 8 angajaţi.

Compania Agroindustriala Lact Fresh, controlată de Ştefan Druică, a avut o cifră de afaceri de 472.000 de lei, în creştere cu 5% faţă de anul anterior şi 14 angajaţi.

Astfel, la nivelul întregului grup, cifra de afaceri cumulată a fost de aproape 23 de milioane de lei (aproape 5 mil. euro), potrivit calculelor ZF pe baza datelor publice.

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Microsoft