ZF Agrobusiness

ZF Agropower. „Poţi să ai un produs bun, gustos, dar dacă nu ai un brand care să rămână întipărit în mintea consumatorului, el te uită“

05.11.2022, 12:13 Autor: Mădălina Dediu Panaete

♦ Nişa produselor sănătoase pe bază de fructe şi miere este în creştere pe plan local, românii fiind tot mai atenţi la alimentaţie, însă succesul pe această nişă este crearea unui brand puternic, care să fie reţinut de consumatori.

„Brandul a contat foarte mult în dezvoltarea Melissimo. Sunt convins că indiferent cât de bun era produsul nostru, dacă nu aveam un brand potrivit, nu reuşeam să ajungem aici. Poţi să ai un produs bun, gustos, cu proprietăţi extraordinare, dar dacă nu ai un brand care să rămână întipărit în mintea omului, el te uită. Una dintre investiţiile importante trebuie să fie în brand. Putem crea produse de calitate, dar dacă nu suntem atenţi la brand, lucrurile se vor bloca la un moment dat“, a spus Cătălin Preotu, care alături de Ilie Potecaru deţine Euromellis Natura, producătorul băuturilor pe bază de cătină Melissimo şi a mierii Melarium.

Cei doi antreprenori au pus bazele producătorului în 2016. Investiţia în plantaţia de cătină bio a fost făcută de Ilie Potecaru, aceasta întinzându-se pe o suprafaţă de 44 de hectare în judeţul Gorj. Cătălin Preotu s-a ocupat de producţia de miere. Împreună cei doi antreprenori au dezvoltat o fabrică în Vălenii de Munte. „Acum produsele sunt listate în Mega Image, Carrefour, Auchan, o parte din magazinele Profi, în benzinăriile Petrom, Mol, OMV şi avem planuri de dezvoltare în continuare. Suntem prezenţi şi la export“, a mai spus Cătălin Preotu. El adaugă că se gândesc la dezvoltare şi să realizeze inclusiv ulei de cătină.

La rândul lui, Ştefan Daniel Soceanu, proprietarul brandului Taxiul cu Miere din Sibiu, spune că cel puţin 50-60% din sibeni au auzit cel puţin o dată numele brandului său.

„Am început cu patru sortimente de miere – salcâm, rapiţă, polifloră şi miere de tei, iar acum avem peste 30 de produse în portofoliu, inclusiv mixuri apicole şi nectaruri din cătină. Pentru cătină, colaborez cu un producător din Mureş şi cu un alt producător care se ocupă de îmbutelierea nectarurilor“, a povestit antreprenorul în cadrul emisiunii ZF Agropower. Taxiul cu Miere are în prezent în portofoliu trei sortimente de nectar – nectar de cătină cu miere, nectar de cătină cu miere şi ghimbir şi nectar cu cătină cu miere, sfeclă roşie şi morcov. Produsele Taxiul cu Miere sunt distribuite online în Sibiu, dar sunt prezente şi în câteva băcănii. Însă, produsele pot fi livrate şi în ţară, dar antreprenorul spune că se axează pe piaţa din Sibiu.

„În perioada aceasta a anului caută moduri de imunizare a organismului cât mai naturale“, mai spune Ştefan Daniel Soceanu.

„A fost foarte important pentru noi să avem un brand bine făcut, am lucrat cu o agenţie specializată, însă este foarte important şi de acum încolo pentru că promovarea brandului este foarte importantă. Promovarea se face în timp, este un proces de durată“, a spus şi Carina Ardelean, cofondator al Agricola Arimpex, producătorul sucurilor din aronia Zemo’s. Antreprenoarea a povestit că pupă prima recoltă de aronia ecologică şi-au dat seama că au nevoie de o metodă de conservare a fructelor şi au ajuns la concluzia că sucul natural de fructe este cea mai bună metodă.

Livada  din judeţul Timiş a fost înfiinţată în 2015, a ajuns pe rod în 2017, iar în 2018 au făcut pentru prima dată sucuri.  Iniţial, Agricola Arimpex a avut un hectar cultivat cu aronia, iar acum are opt hectare. Compania lucrează şi cu alţi fermieri care au culturi ecologice şi în noua fabrică realizează suc de mere, suc de mere cu aronia, suc de struguri ecologici . „Intenţionăm să diversificăm producţia în viitor şi să colaborăm cu cât mai mulţi fermieri“. Sucurile Zemo’s sunt distribuite prin magazinul propriu online, dar şi prin reţeaua Mega Image. Sucul de aronia nu este o băutură răcoritoare, ci una terapeutică.

 

Cătălin Preotu, acţionar, Euromellis Natura (sucurile Melissimo şi mierea Melarium): Acum produsele sunt listate în Mega Image, Carrefour, Auchan, o parte din magazinele Profi, în benzinăriile Petrom, Mol, OMV şi avem planuri de dezvoltare în continuare. Suntem prezenţi şi la export.

Ştefan Daniel Soceanu, proprietar, Taxiul cu Miere: Am început cu patru sortimente de miere – salcâm, rapiţă, polifloră şi miere de tei, iar acum avem peste 30 de produse în portofoliu, inclusiv mixuri apicole şi nectaruri din cătină.. Pentru cătină, colaborez cu un producător din Mureş şi cu un alt producător care se ocupă de îmbutelierea nectarurilor.

 

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny