ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Virgil Mândru, Tohani: Ni s-a aprobat un proiect cu fonduri europene de 9 mil. euro pentru modernizarea fostei crame. Investim în continuare

30.09.2022, 00:05 Autor: Mădălina Dediu Panaete

♦ Tohani România are în portofoliu branduri precum Principele Radu, Moşia de la Tohani sau Siel.

Virgil Mândru, proprietar şi CEO al Tohani România, care are circa 300 de hectare cu viţă-de-vie în zona Dealu Mare, spune că fondurile europene au fost un motor de dezvoltare puternic pentru producătorii de vinuri şi că datorită acestora industria românească de profil este una foarte modernă având în vedere că firmele au reuşit să replanteze viţa-de-vie şi să se retehnologizeze.

„Tocmai ni s-a aprobat un proiect APIA de aproape 9 milioane de euro, care constă în modernizarea fostei cramei. Avem un proiect în care vrem să facem o restaurare completă. Crama veche este foarte frumoasă şi încercăm acum să o restaurăm. Investim în continuare foarte mult în turism. Pentru noi să ştiţi că evadarea în toată perioada asta chiar şi în perioada pandemiei a fost turismul. Au crescut foarte foarte mult încasările în turism şi cred că viitorul cramelor mici şi mijlocii este să vândă vin direct de la poarta fabricii, să vinzi cât mai mult celor care te vizitează“, a spus Virgil Mândru în cadrul emisiunii ZF Agropower.

Virgil Mândru este unul dintre primii antreprenori care au investit în sectorul vinului şi are o experienţă de circa 30 de ani în acest domeniu.

A pariat mai întâi pe spumantul Edelweiss în anii í90, iar la începutul anilor 2000 a devenit proprietarul Tohani. Virgil Mândru a cumpărat treptat în Tohani terenuri care au aparţinut mai multor familii nobile.†Astăzi, Tohani România are în portofoliu branduri precum Principele Radu, Moşia de la Tohani sau Siel.

„Nu cred că supermarketurile ne vor putea asigura vânzarea vinurilor pentru toţi producătorii şi cred că e cel mai uşor să atragem cât mai mult consumatori direct la noi la poarta fabricii. Pentru noi este un pic mai altfel pentru că nu suntem un producător atât de mare şi cumva reuşim să vindem foarte mult direct“, a explicat antreprenorul.

Cât despre producţia de struguri de anul acesta, Virgil Mândru spune că este mai mică cu circa 30% din cauza anului secetos, însă calitatea este una foarte bună.

„La noi cel mai cultivat soi este Feteasca Neagră aşa cum se ştie. Suntem unul dintre marii producători de Fetească Neagră, soi care este şi un simbol al industriei autohtone. Anul acesta este un an cu o calitate extraordinară, dar producţia este mică, undeva la 5 tone la hectar. Acum aici cred că închidem pe unele parcele chiar sub 5 tone, undeva la 4,4 tone pe an. Calitatea în schimb este extraordinar de bună, culoarea foarte intensă şi cu o fructuozitate foarte bună. Cred că la noi va fi cel mai bun an pentru Fetească Neagră“, adaugă antreprenorul care speră să închidă anul cu o producţie medie de 6-6,5 tone la hectar pentru toate soiurile.

În 2020, 15% din suprafaţa totală cultivată cu viţă-de-vie pentru vin era reprezentată de Fetească Neagră, conform datelor de la Ministerul Agriculturii. Grupul Tohani este unul dintre cei mai mari jucători din industria vinurilor, cu afaceri totale, prin mai multe firme „ de producţie, distribuţie şi vânzare -, de peste 12 mil. euro în 2021.

România a produs anul trecut 4,5 milioane de hectolitri de vin, ceea ce înseamnă 1,7% din tot vinul realizat în 2021 la nivel mondial. Piaţa locală a câştigat teren dat fiind că pe plan local producţia a crescut cu 16% versus 2020, în timp ce cantitatea totală realizată în lume a fost cu 1% mai mică. Astfel, conform cifrelor, România este al 12-lea producător mondial de vin, la egalitate cu Rusia, dar la mare depărtare de lideri, conform datelor OIV.

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny