• Leu / EUR4.9024
  • Leu / GBP5.4966
  • Leu / USD4.4632
ZF Deschiderea de astăzi

ZF Deschiderea de astăzi. Mihai Nedelcu, investitor la BVB: Seceta recentă de la bursă mi-a dat timp să analizez companii unde am alocat porţiuni mici din portofoliu

28.11.2022, 00:06 Autor: Eduard Ivanovici

În contextul pieţei de anul acesta, Mihai Nedelcu, investitor la Bursa de Valori Bucureşti, a ales o strategie bazată preponderent pe diversificare, folosindu-se de nivelurile scăzute de lichiditate pentru a-şi regândi portofoliul de investiţii.

„Am folosit perioada aceasta cu lichiditate mică, în care nu s-a întâmplat mare lucru, să analizez mult mai multe companii decât aveam ocazia în mod normal şi am găsit câteva societăţi unde a meritat să aloc porţiuni mici din portofoliu. La TeraPlast, MedLife şi Purcari am deţineri reziduale, mai mici decât anul trecut“ a spus Mihai Nedelcu la ultima ediţie de săpt

De asemenea, investitorul a obţinut expunere pe produ­cătorul de ambalaje de material plastic Romcarbon (ROCE), majorându-şi deţinerile la Fondul Proprietatea şi Banca Transilvania (TLV) în perioadele marcate de scăderi abrupte.

În prezent, numărul companiilor din portofoliul său ajunge la 20, printre care se găsesc societăţi precum One United Properties (ONE), OMV Petrom (SNP), Simtel Team (SMTL) şi SafeTech Innovations (SAFE).

„În momentul în care a început războiul, am zis că cea mai sigură cale de a-mi proteja banii fără să ies pe cash este să mă diversific. În perioade precum anul trecut, când piaţa creştea şi aveam o evoluţie pe care puteam să o anticipez, fără şocuri externe, aveam un portofoliu mult mai concentrat. Anul acesta m-am diversificat pentru a putea absorbi şocurile care ar putea veni pe una din companiile pe care le am. Din fericire nu a fost cazul“, adaugă Mihai Nedelcu.

El argumentează că evoluţia pieţei – de la un plus de 33% pe indicele BET anul trecut la minus 11% anul acesta – este greu de anticipat atât de investitorii de retail, cât şi de cei instituţionali.

„Nici investitorii instituţionali, care au acces la orice rapoarte de analiză vor ei şi o mulţime de informaţii, nu reuşesc să anticipeze. Vedem analişti care explică de ce s-a întâmplat ceva, dar să anticipezi este destul de greu, aşa că încerc să nu mă concentrez pe lucruri pe care nu pot să le fac.“

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea
BVB şi Banca Transilvania