ZF Investiți in România

Investiţi în România! Cătălin Putineanu, IB Cargo: România poate atrage mai multe centre regionale, dacă investeşte rapid în infrastructură. Amplasarea geografică şi portul Constanţa pot transforma România în hub regional

28.09.2020, 00:06 Autor: Bogdan Alecu

Ikea va avea centrul său regional într-un depozit de 75.000 mp construit de CTP şi operat de IB Cargo şi Maersk, cea mai mare companie de transport din lume. Cazul nu va fi singular, România fiind luată în calcul de mai multe companii pentru a-şi aduce aici centrul regional, atât în contextul pandemiei cât şi în context geopolitic.

„Avantajul este că în România s-au dezvoltat platformele logistice precum CTP, reţeaua de transport s-a îmbunătăţit, motiv pentru care au venit aici. Cu cât infrastructura se va dezvolta, cu atât vor veni investiţii mai mari. Mai sunt companii din UK care se uită la România pentru centre logistice, mai ales după ieşirea UK din UE. Companii din FMCG, mai ales acum cu schimbările pe fondul pandemiei şi sunt în piaţă proiecte interesante. Dacă mediul politic îşi va face treaba, dacă investiţiile în infrastructură vor continua, vom avea şanse mari deoarece suntem foarte bine poziţionaţi“, a spus Cătălin Putineanu, managing director IB Cargo.

CTP România, dezvoltatorul care deţine o suprafaţă totală construită de peste 1.250.000 mp, a fost ales ales să realizeze una dintre cele mai mari tranzacţii încheiate la sfârşitul anului trecut în România: un depozit de top, de 75.000 mp, în cel mare parc logistic din ţară, CTPark Bucharest West. Clădirea, deja ridicată, urmează să fie finalizată de către CTP până la sfârşitul acestui an, în timp ce setarea cadrului pentru desfăşurarea operaţiunilor de către IB Cargo şi Maersk va mai dura câteva luni. Centrul de distribuţie ocupă aproximativ două treimi din cea mai mare clădire de logistică din România din cadrul CTPark Bucharest West: 75.000 mp din 140.000 mp.

„Ikea a venit în România datorită poziţiei geografice. Suntem foarte aproape de multe ţări din zonă, Constanţa este un port bine amplasat. Dacă aveam autostradă de la Constanţa la Nădlac, potenţialul ar fi fost mult mai mare“, a spus Cătălin Putineanu.

El a explicat faptul că proiectul centrului Ikea din România a pornit de la eficientizarea operaţiunilor: „Au decis să închirieze în România şi este primul proiect în care externalizează. Noi cu Maersk am participat la licitaţie. Maersk nu are activitate locală, dar sunt cei mai mari la nivel global, iar în România au doar transport maritim de containere şi intermodal în Constanţa. Aveau nevoie de cineva care să fie aici. Noi avem cu ei un parteneriat de 7 ani, fiind partenerul lor pentru tot ceea ce înseamnă freight-forwarding, expe­rien­ţa a fost foarte bună şi au decis să intre în parteneriat dacă noi preluăm partea de execuţie“.

Ei vin cu o ofertă bună pe nevoile Ikea, cu solution-design şi sistemul de operare şi IT. IB Cargo vine cu procurement, recruting şi operaţiuni. Contractul este încheiat pe cinci ani, cu posibilitate de prelungire pe încă cel puţin cinci ani“, a explicat Cătălin Putineanu.

Depozitul va fi un centru de distribuţii al Ikea, care preia volume din alte locaţii care nu erau foarte bine poziţionate, ceea ce ducea la costuri mai mari şi ineficienţă şi nu reprezintă un punct de distribuţie doar pentru România, ci pentru Europa Centrală şi de Sud-Est, Orientul Mijlociu-Nordul Africii.

 

IB Cargo în cifre

16 zile durează ca un tren din Xi'An, China să ajungă la Ploieşti

► 75.000 mp va avea depozitul dezvoltat de CTP, operat de IB Cargo şi Maersk pentru Ikea

► 29 mil. euro cifră de afaceri în 2019

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank