ZF Investiți in România

ZF Investiţi în Româia! Dragoş Ungureanu, Atelier Cortez: Vrem să ne extindem la nivel naţional şi european, dar pentru stabilitatea businessului avem nevoie de predictabilitate

09.08.2023, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

Creşterea peste noapte a taxelor şi im­pozitelor, alături de fluctuaţiile înregistrate în cazul preţurilor motorinei sau energiei elec­trice pun presiune pe micii antreprenori, care nu mai pot estima evoluţia costurilor pe o perioadă mai mare de câteva luni.

„Acum ne dorim mai mult din piaţa eu­ro­peană. Avem discuţii cu companii din Polo­nia, Germania, Italia, Franţa şi ne dorim să creştem şi acolo. Văd o oportunitate foar­te mare. Ne gândim la o modalitate de franci­zare, dar este destul de greu. În România sunt multe oportunităţi la tot pasul, suntem puţin opriţi pentru că nu avem parte de pre­dic­tabilitate absolut deloc. Avem un buget setat, cu anumite costuri de transport, ener­gie electrică, gaze, taxe plătite la stat şi nu ştiu dacă putem previziona pentru mai mult de câteva luni. Mi-aş dori să ştiu aceste lucruri pentru o perioadă de doi ani înainte. Dar nu putem. Dacă vrei creditare în România, este foarte greu de suportat. Nu ştim acum cât va fi TVA-ul, nu ştim cum va fi preţul mo­to­ri­nei, nu ştim ce se întâmplă cu energia elec­trică. Şi dacă nu ştiu, nu pot obţine maximum din ce îmi doresc“, a explicat Dragoş Ungureanu, fon­dator Atelier Cortez, în cadrul emisiunii ZF Investiţi în Româia! Un proiect ZF & CEC Bank.

Businessul a fost început în urmă cu aproape zece ani, în urma unei investiţii iniţiale de circa 70.000 de euro.

„Atelier Cortez este furnizor de cadouri premium. Există două extremităţi – cele de lux şi cele cu buget redus, dar noi suntem fur­nizori de cadouri premium – ciocolată, maca­rons. Avem pachete cadou care conţin o bu­cu­rie şi o degustare. Am asociat gama de vin cu produsele noastre, astfel încât să avem o experienţă când degustăm – de la ciocolată albă cu parmezan cu Sauvignon Blanc, la cio­colată neagră cu şapte tipuri de piper cu un Merlot. Ciocolata este produsă de noi, la fel şi macarons“, a explicat Dragoş Ungureanu.

În cazul Atelier Cortez 95% din business vine din B2B şi 5% din B2C, dar sunt clienţii din corporate care apelează când au un eveniment personal.

„Dar piaţa noastră este cea B2B. Aici avem două segmente – marketing şi HR. Marketing – ne adresăm companiilor care serbează anii petrecuţi împreună, sau lansează produse, participă la târguri şi expoziţii sau au conferinţe. Cel mai important segment este cadoul pentru parteneri. Dar avem şi o parte de HR unde avem posibilitatea de a oferi degustări de vin şi macarons în interiorul companiilor – tablete de ciocolată, praline, să montăm ciocolată împreună şi după program să asociem vinuri cu ciocolată şi macarons“, a explicat antreprenorul.

Miza este acum extinderea – „Bucureştiul este cea mai mare piaţă pentru noi. Avem însă clienţi din toată ţara, livrăm peste tot, inclusiv în afara ţării, în UK, Danemarca, Suedia, Franţa, pentru clienţii noştri. Noi facem doar la comandă şi nu avem produse pe stoc, ceea ce este un dezavantaj în cazul comenzilor care vin de pe o zi pe alta. Avem clienţi din toate oraşele României, de la Botoşani la Constanţa, Cluj, Timişoara, Sibiu, Arad, Deva, Craiova“.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank