ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Lennart Zipfel, Free Now: România începe să urmeze aceleaşi tendinţe precum Europa de Vest, cu accent pe soluţii de mobilitate în detrimentul maşinii personale

25.08.2021, 00:07 Autor: Bogdan Alecu

Free Now, fosta aplicaţie Clever Taxi, vrea să introducă în România ca alternativă la taxi sau ride sharing şi transportul în comun alături de accesul la trotinetele electrice.

Free Now, platformă deţinută de Daimler şi BMW, vrea să extin­dă plaja serviciilor din România şi să includă transportul public dar şi po­sibilitatea de a închiria trotinete.

„Din aplicaţia Free Now vom putea co­man­da nu doar un taxi sau un ride sharing, ci vom putea accesa şi micromobilitate. Se va putea programa şi plăti pe platformă, aşa cum se întâmplă acum în Germania. Un efort va fi acela de a integra şi transportul pu­blic pentru mai multe alternative de mo­bilitate deoarece vom şti când va fi urmă­to­rul autobuz. Deja am demarat aşa ceva în alte ţări. Scopul nostru este acela de a reduce nu­mă­rul de maşini de pe stradă şi de a elibera ora­şul de maşini“, a spus Lennart Zipfel, noul country manager al companiei pentru România. El şi-a dezvoltat o carieră solidă în do­meniul con­sul­tanţei şi dezvoltării aface­ri­lor, gestio­nând proiecte globale şi con­du­când echipe inter­naţionale. El s-a alăturat com­paniei Free Now în urmă cu aproape trei ani, într-o poziţie de conducere în care a fost res­ponsabil pentru Departamentul Finan­ciar, iar din august 2021 conduce divizia locală. 

În cadrul Free Now, Zipfel se va con­centra pe consolidarea prezenţei compa­niei pe piaţă, pe îmbunătăţirea experienţei pasa­ge­rilor atunci când se deplasează în oraş, făcând din Free Now un furnizor de ser­vicii de mobilitate sigur şi uşor de utilizat pentru români, în cele 9 oraşe din ţară în care com­pania este prezentă. „Targetul este de a veni cu alternative de mobilitate pentru toată lu­mea, de la un transport ieftin, ac­ce­sibil, la unul rapid sau unul confortabil în func­ţie de ne­voile fiecăruia. Şi cei mai mulţi clienţi au sub 40 de ani şi avem mulţi clienţi de busi­ness, avem peste 100 de clienţi cor­po­rate în România pentru care oferim soluţii de mobilitate“, a spus noul director de ţară.

În România a fost lansat la începutul anului 2020 şi serviciul Free Now Business, dedicat antreprenorilor.

Astfel, peste jumătate de milion de  angajaţi din peste 300 de companii care au cont de business pe Free Now au beneficiat de curse plătite de angajator pentru a se deplasa între casă şi birou, în contextul epidemiologic actual.

„Anul acesta vom avea mai mulţi pasageri. Anul trecut, 2020 a fost unul dificil pentru mobilitate dar acum vedem o cerere mai mare din partea turiştilor iar măsurile de relaxare atrag mai multă cerere pentru mobilitate. Vrem să ne extindem în alte oraşe şi sunt discuţii în acest sens însă noi vrem să oferim mai multe alternative în fiecare oraş, nu doar taxi sau nu doar ride sharing“, a spus Lennart Zipfel.

Peste un milion de persoane au folosit serviciile jucătorului de ride-sharing Free Now, deţinut de giganţii germani Daimler şi BMW, în cele nouă oraşe din România - Cluj, Braşov, Iaşi, Constanţa, Sibiu, Oradea, Timişoara şi Târgu-Mureş - în care aplicaţia este funcţională.

„România este o piaţă importantă pentru noi, una dintre cele cu volume mari. Piaţa este una cu potenţial, unde oamenii au nevoie de o alternativă la transportul public şi vedem o scădere a interesului pentru a deţine un automobil în cazul celor sub 30-40 de ani. Noi reprezentăm singura platformă care combină accesul la taxi cât şi la ride sharing. Grupul nostru are viziunea de a a fi un lider de mobilitate nu doar pentru taxi sau ride-sharing ci pentru următoarele două luni şi an să agregăm mai multe moduri de transport precum şi micromobilitate precum scutere, mopede, biciclete electrice, trotinete. Aceasta este o strategie pe care vrem să o implementăm şi în România“, a explicat noul director de ţară.

În România businessul este creat pe bazele fostei platforme Clever, fondată de românii Mihai Rotaru şi Alex Dumitru în 2010 şi care a fost achiziţionată în 2017 pentru o sumă de peste 10 mil. euro.

La începutul anului trecut, Andrei Frunză, fostul CEO al Free Now România, a spus într-o emisiune ZF că piaţa de servicii de transport alternativ din România înseamnă aproximativ 30 de milioane de curse pe an, cu o valoare de 350-400 mil. euro, din care Free Now deţine o cotă de 20-25%.

La nivel european, Free Now a înregistrat în total o distanţă parcursă de 231 de milioane de kilometri. La ore de vârf, Free Now a înregistrat în medie peste 700.000 de cereri zilnic, potrivit reprezentanţilor companiei. În toamna anului trecut, Free Now şi-a extins serviciile prin lansarea flotei Confort, România fiind singura ţară din cadrul grupului care oferă în prezent acest serviciu prin care pasagerii pot comanda maşini premium direct din aplicaţie.

Grupul Free Now este principala platformă multiserviciu de mobilitate, la nivel european, susţinută de BMW Group şi Daimler AG. Pe lângă ride hailing, Free Nowoferă şi servicii de micromobilitate precum e-scutere, e-biciclete, e-vespa, dar şi car sharing. Grupul cuprinde serviciile Free Now(10 pieţe europene) şi ?eat (5 pieţe latino-americane şi 1 piaţă europeană). În total, aceste servicii au în prezent 50 de milioane de utilizatori din 16 ţări şi peste 150 de oraşe. Astfel, Free Noweste cel mai mare furnizor de servicii de mobilitate din Europa şi compania de ride hailing cu cea mai rapidă creştere din America Latină.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank